"Euphemia ART: Tablo, Özgün Baskı, Heykel ve Fotoğraf Müzayedesi 4" adlı yeni müzayedemize 11 Aralık 2022 Pazar günü saat 15:00'e kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. 15:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %15'tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %15 olup tutarın tamamına %18 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir
PHACHOSHVILI SHALVA "Kafkas Halkı" 2001
Duralit üzerine yağlı boya
35 x 42 cm çerçeve, 18 x 23 cm resim alanı
SELAHATTİN UZMEN "Rumeli Hisarı" 1948
Tuval üzerine yağlı boya, çerçeveli
Tuvalin üzerinde bazı çizikler mevcuttur. Haliyle.
45 x 62 cm
ATALAY KÖSEOĞLU "Figüratif Soyut" Tarihsiz
Ahşap üzerine yağlı boya, çerçeveli
43 x 27 cm
KATHLEEN CADDICK (1937-) "Park Trees" Tarihsiz
Suluboya ve bakır baskı karışık teknik, çerçeveli ve paspartulu
50 x 50 cm
KATHLEEN CADDICK (1937-) "Melancholy" Tarihsiz
Suluboya ve bakır baskı karışık teknik, çerçeveli ve paspartulu
50 x 50 cm
KATHLEEN CADDICK (1937-) "Rising Sun" Tarihsiz
Suluboya ve bakır baskı karışık teknik, çerçeveli ve paspartulu
50 x 50 cm
REMZİ TAŞKIRAN (1961-) "İstanbul'dan Bir Sokak" Tarihsiz
Tuval üzerine yağlı boya ve akrilik karışık, çerçeveli
40 x 50 cm
MEHMED HAYRİ PAŞA (1865-?) "Peyzaj" Tarihsiz [c. 1920'ler]
Tuval üzerine yağlı boya, çerçeveli. Orijinal çerçevesinin arkasında Osmanlı dönemi çapa mührü mevcuttur.
Haliyle, tuval üzerinde ciddi hasar ve boya kayıpları mevcuttur. Restorasyona muhtaçtır.
44 x 55 cm
"Halep doğumlu olan Mehmed Hayri 1884'te harbiyeden piyade mülazımı olarak mezun çıkan Hayri, Hoca Ali Rıza'nın sınıf ve meslek arkadaşıdır. Resim yapmakta gösterdiği ehliyet dolayısile Halep Askerî Rüştiyesi'ne resim muallimi tayin edilmiş ve böylelikle 1886'da mülâzım-ı evvel rütbesine terfi etmiştir. 1892'de yüzbaşı olan Hayri Bey, 1914'e kadar bu mektepte resim hocası olarak kalmıştır. Büyük Harbin ilânından sonraki hayatı ve sanattaki iktidarı malÛm değildir." (Boyar).
KHARATON (MUVAFFAK İREN) (1948-) "Kozmos Serisinden" 2003
Kağıt üzerine karışık teknik, çerçeveli
42 x 49 cm
FAHRİ SÜMER (1942-) "Gathering olive" (Ed. 7/25) 1995
Özgün baskı, metal gravür, edisyonlu, çerçeveli
67 x 85 cm
FAHRİ SÜMER (1942-) "Odun Dönüşü" (Ed. 6/20) 1989
Özgün baskı, metal gravür, edisyonlu
32 x 34 cm
NAMIK BAYIK (1926-1992) "Sevginin Çoşkunluğu" 1989
Kağıt üzerine suluboya, paspartulu ve çerçeveli
21 x 21 çerçeve, 11 x 11 cm resim alanı
Namık Bayık, 1949’da İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (İDGSA), Dekoratif Sanatlar Bölümü, Zeki Faik İzer ve Kenan Temizan’ın öğrencisi olarak afiş atölyesinden mezun oldu. 1950’de aynı bölümde asistan oldu. 1970’de profesörlüğe yükselerek Grafik Sanatlar Kürsü Başkanlığı görevine başladı. 1982’den itibaren Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi grafik ana sanat dalı başkanı olarak görevini sürdürdü. Çeşitli kurumlarda danışmanlık yaptı. 1958’de Brüksel Dünya Fuarı’nda Türk pavyonunun grafik düzenlemelerini, yurtiçinde birçok firmanın fuar ve kongre katılımlarında stant, sergileme grafiği ve duvar panoları çalışmalarını gerçekleştirdi. Grafik alanında birçok ödül aldı. 1984’de Toronto’da Attic Studio’da iki Türk sanatçıyla birlikte karma sergi gerçekleştirdi. Bayık, grafik çalışmalarının yanı sıra suluboya tekniği ağırlık olmak üzere temasını doğadan seçtiği çalışmalar yanında, zaman zaman soyut çalışmalar gerçekleştirmiştir.
SAMET İNECİK (1987-) "Özgün Baskı" (Ed. 1/3) 2008
Özgün gravür baskı, edisyonlu
25 x 36 cm
SABRİ BERKEL (1907-1993) "Soyut" 1965
Kağıt üzerine serigrafi, edisyonsuz,
Ressamdan ıslak imzalı ve tarihli
19 x 29 cm
Sabri Berkel, Üsküp'te ilk ve orta öğrenimini tamamladıktan sonra, Belgrad Güzel Sanatlar Okulu'nun Hazırlık Bölümü'nden 1927-1928'de diploma aldı. Daha sonra Floransa Güzel Sanatlar Akademisi'nin Felice Carena atölyesinde, fresk ve gravür konusunda iki yıl eğitim aldı. 1935 yılında Türkiye'ye gelerek, Akademi salonlarında ilk kişisel sergisini açtı. Ankara'da iki yıl resim öğretmenliği yaptı. 1939'da ise Akademi resim bölümünde gravür atölyesi asistanlığı yaptı. 1949-1974 yıllarında Dekoratif Sanatlar Bölümü'nde galeri öğretmenliği, 1965-1969 yılları arasında Yüksek Resim Bölümü Başkanlığı yaptı. 1961 yılında ise 22. Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nde "Kompozisyon No I" resmiyle birinci oldu. 1991 yılında Kültür Bakanlığı'nca verilen Devlet Sanatçısı unvanını aldı.
CİHAT BURAK (1915-1994) "Natürmort" Özgün Baskı (Ed. 156/400) 1992
Özgün baskı, edisyonlu, sanatçıdan imzalı
Kağıt kenar boşluklarında hafif lekenmeler mevcuttur.
38 x 51 cm
1937 yılında Galatasaray Lisesi’nde tamamladığı ortaöğreniminin ardından girdiği, şimdiki adı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan dönemin İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi mimarlık bölümünden Sedat Hakkı Eldem, Bonatz ve Emin Onat’ın öğrencisi olarak 1943 yılında mezun oldu. Branşı ile ilgili ilk mesleki deneyimini 1943 yılında işe başladığı Ankara Tekel Genel Müdürlüğü’nde kazandı. Ankara Beden Tebiyesi Genel Müdürlüğü, İstanbul Teknik Üniversitesi proje bürolarında ve 1951 yılında Ankara Nafia Vekaleti (Bayındırlık Bakanlığı) Yapı İşleri Başkanlığı yaptıktan bir yıl sonra 1952'de Birleşmiş Milletler bursu ile Fransa’ya gönderildi. Üç yıl Paris'te mimarlık ve resim eğitimi gördü. 1955’ te yurda döndüğünde yeniden Bayındırlık Bakanlığı’ndaki işine devam etti. 1957 yılında Afganistan’a Kabil Büyük Elçilik Binası projeleri için gönderildi. 1961 yılında Fransa Hükûmeti’nin bursu ile tekrar gönderildiği Paris’te prefabrik inşaat yöntemlerini inceledi. Bursun bitiminde Paris’te kalmak üzere bakanlıktaki görevinden ayrıldı. Resim çalışmalarına ağırlık verdiği bu dönem sonunda 1965 yılında yurda döndüğünde Özel Işık Mimarlık Okulu’nda ve İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda (Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi) resim dersleri verdi. İlk kişisel sergisini 1957 yılında İstanbul Beyoğlu Şehir Galerisi'nde Fransa’da yaptığı çalışmalarla açan sanatçı, “Toplumsal Gerçekçilik” anlayışından hareketle çalıştığı yapıtlarının yanı sıra, Dolmabahçe Saray Kapısı, Mezar Taşları ve İncili Kız gibi yapıtlarında ise fantastik kurgu söz konusudur. “Kanaryam Güzel Kuşum Ben Sana Vurulmuşum” adlı yapıtında ölüm teması işleyen sanatçının çalışmaları arasında Yahya Kemal Beyatlı, Nâzım Hikmet, Neyzen Tevfik, Eren Eyüboğlu ve Aliye Berger gibi ünlülerin resimleri ile son dönem “Kedi” resimleri de bulunmaktadır.
GENÇ ŞAİR REFİK Osmanlıca İmzalı "[OSMANLI DÖNEMİ PORTRE] 20 Kanunısani [13]38 [1922] Pazar Dördüncü Ders Resmi: Konya Mekteb-i Sultânîsi devre-yi sânî edebiyat muallimi Ermenekli Hasan Rüşdi [RüŞtü] Efendi (1869-1937)"
Ermenekli Hasan Rüştü
(1285/1869-1937)
1869 yılında Ermenek’de dünyaya geldi. İlk tahsilini mahalle mektebinde tamamladıktan sonra, memleketinde Tol Medresesi’ne devam etti. 1883-84 yıllarında Konya’ya geldi. Dört yıl Konya medreselerinde okudu. 1887-88 yılında İstanbul’a gitti. Âtıf Bey’in derslerine devam etti. Muallim Naci’den edebiyat dersleri aldı. Sonra Mülkiye Mektebi’ne girdi, hürriyetçi düşüncelerinden dolayı tutuklandı üç yıl hapis yattı. Ermenek’e sürüldü. Bir süre sonra tekrar İstanbul’a gittiyse de, yeniden tutuklanarak İzmir’e sürgüne gönderildi.
İyi bir tahsil gören, zeki ve kabiliyetli bir insan olan Hasan Rüştü Efendi, Midilli, Akşehir İdadilerinde ve 1918 yılında da Konya Sultanisi’nde edebiyat ve felsefe, Konya Kız Muallim Mektebi’nde de edebiyat dersleri verdi. Bir ara görevine son verildiyse de 1922 yılında görevine tekrar iade edildi. Sınıf arkadaşı olan Konya Valisi İzzet Bey tarafından 20 Mart1930’da Konya Müzesi müdür yardımcılığına tayin edildi. Bir süre bu görevde kaldı.
Arapça ve Farsça bilen ve aynı zamanda da iyi bir şair olan Hasan Rüştü, 19 Ocak 1936 tarihinde vefat etti. Halk arasında Ermenekli Kel Şair olarak şöhret buldu. Bazı kaynaklarda onun doğum ve vefat tarihleri farklı verilmiştir.
Şair Eşrefin Hasan Rüştü için yazdığı bir dörtlüğü şöyledir:
Yıkmaya pek çok çalıştı rüzgâr
Etti Mevlâna himayet yıkmadı
İftihar etsin vücudunda vatan
Ermenek’ ten sen gibi bir (KEL) çıkmadı.
Sonradan Şair Eşrefe; “ Hiç böyle denir mi? Ayıp etmişsin” diyenlere. Osmanlıca’da, “Kel” ile “Gül” ün aynı yazıldığını hatırlatarak: “- Ben ona (Kel) değil (Gül) dedim” cevabını vermiştir.
Şiirlerini aruz ve hece ile yazan Hasan Rüştü’nün hicivleri meşhurdur. Onun Alâaddin Yavaşça tarafından bestelenen bir gazelinin üç beyti şöyledir:
Sana dil verdim ise yık da harap et mi dedim
Nâr-ı hicre yüreğim yak da kebâb et mi dedim
Mihnet-i aşka olan sabrımı bildirdim ise
Dûzah-ı firkate yak böyle azâp et mi dedim
Sana Rüşdî elem-i firkate sabır eyle dedim
Yarı şekvâ yoluna gir de şitâb et mi dedim
Hiç evlenmeyen Hasan Rüştü’nün, Resimli Gazete, Nilüfer, Konya ve Babalık gibi gazete ve dergilerde şiirleri neşredildi. Şiirlerinde “Rüşdî” mahlasını kullandı.
Kaynak: Yavuz Süslü, Ermenekli Hasan Rûşlü Hayatı ve Eserleri, Konya 1937.
ERGİN İNAN (1943-) "Thyas rüyası" Özgün Baskı (Ed. 121/400) 1995
İnan'ın Fine Art kağıt üzerine erken dönem gravür baskılarından, Edisyonlu: 121/400
54x33 cm
Haliyle
"ASÇ" İmzalı [II. Abdülhamid ve Alman İmparatoru Kayzer Wilhelm II, İstanbul'da savaş] 1914
Kağıt üzerine orijinal suluboya çizim
Çerçeveli, 32x25 cm
Fransız ekolü satirik propaganda çizimi. 1. Dünya Savaşı (1914-1918) sırasında muhtemelen bir karikatür dergisi için yapılmış resim. Çerçevenin arkasında Fransız çerçeveci etiketi mevcut
METİN ELOĞLU (1927-1985) "Soyut" Tarihsiz
Kart üzerine yağlı boya, vernikli
14x14 cm
METİN ATEŞ (1954-) "Kirlenen Dünyanın Kurtuluşu" 2002
Tuval üzerine akrilik
50 x 70 cm
1954 yılında Ayvalık'ta doğdu. 1973 yılında İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek okulu'na girdi. Mengü Ertel Atölyesinde çalıştı.
METİN ELOĞLU (1927-1985) "Soyut" Tarihsiz
Kart üzerine yağlı boya, vernikli
14x14 cm
HOCA ALİ RIZA (1858-1930) "Üsküdar'da bir sokak" 1340 [1924]
Kağıt üzerine taş baskı. Kağıt derkenarlarında hafif oksitlenme mevcut, haricen temiz / çok temiz.
32x24 cm
Ali Rıza Bey; arkadaşları, öğrencileri ve meslektaşları arasında “hoca” olarak biliniyordu. Hoca Ali Rıza, Türk resim sanatının gelişiminde önemli bir basamak olan Harbiye Mektebi’ndeki sanat eğitimciliği görevinin yanında, Harbiye Matbaasında da baş ressamlık görevini sürdürmüştür. Çeşitli nedenlerden o dönemde öğrencilerin modelden çalışma olanağı olmadığından dolayı, kendisi; doğa görünümleri, kır evleri, çeşmeleri ve hayvan figürlerinden oluşturduğu karakalem çalışmalarını, taş baskı eserlere çevirerek çoğaltmış ve albümler oluşturmuştur. Oluşturduğu bu albümleri çalışabilmeleri için öğrencilerine dağıtmıştır ve öğrencilerinin sanat anlayışlarına ve uygulamalarına tesir etmiştir. Bu durum, döneminde Hoca Ali Rıza’nın sanat eğitimine verdiği önemi hem de baskı resminde ulaştığı noktayı göstermesi açısından önem arz etmektedir. (Kaynak: Hoca Ali Rıza’nın Sanat Anlayışı ve Taş Baskı Resimlerinin Sanat Eğitimindeki Önemi, CİDDİ).
TURHAN SELÇUK (1922-2010) "Ben ki Abdülcanbaz'ım..." (Ed. 39/50) 1985
Kağıt üzerine serigrafi, özgün baskı, ıslak imzalı edisyonlu
Çerçeveli, 86x66 cm
YALÇIN YÜKSEL "Figüratif" 2021
Tuval üzerine akrilik ve karışık teknik, vernikli, 50 x 70 cm
ZEKİ YEĞİN (1942-) "İstanbul" Tarihsiz
Kağıt üzerine yağlı boya, ressamdan imzalı
çerçeveli, 21 x 27 cm
ÖMER DİNÇER KILIÇ (1970-) "Agaoafute Dervishes" (Ed. 78/200) 2001
Özgün bakır baskı, gravür, edisyonlu, paspartulu
23 x 30 cm
ALİ HAYDAR PEKTAŞ "Kıyıda Sandallar" 1991
Sergi davetiyesi üzerine karışık teknik
13 x 20 cm
THOMAS ALLOM (1804-1872) "Balık Hana and the method of fishing for the Red Mullet" 1840 Paris
Bakır baskı gravür
Constantinople and the Scenery of the Seven Churches of Asia Minor illustrated. In a Series of Drawings from Nature by Thomas Allom. With an historical account of Constantinople, and descriptions of the plates, by the Rev. Robert Walsh..., London/Paris, Fisher, Son & Co. [1836-38].
21 x 28 cm
sağ alt kenarında ufak bir yırtık mevcuttur ve sağ üst tarafta resmi engellemeyen bir leke mevcuttur.
EROL ÜNAL "Figüratif" (Ed. 5/8) Tarihsiz
Gravür baskı, Edisyonlu, Seven Sanat Galerisi çerçevesinde
26 x 39 cm çerçeve, 11 x 23 cm resim alanı
AYŞEN ERTE "K.T." 1998
Fine Art kâğıt üzerine renkli litografi,
edisyonsuz,
çerçeveli, 48x35 cm
RENE PINARD (1883-1938) "Marina Isolana" Tarihsiz
Özel dokulu kâğıt üzerine renkli litografi,
çerçeveli, 30x24 cm
F. GİRAY BAYRAMLI "Peyzaj" 2003
Tuval üzerine yağlı boya,
çerçeveli, 74x59 cm,
çerçevede çatlaklar mevcuttur, hâliyle
GIBOU(?), "Soyut Figüratif", 1992
Duralite marufle tuval üzerine akrilik ve yağlı boya karışık teknik,
çerçeveli, 80x60 cm
A. RIZA KILIÇ "Peyzaj" 2004
Duralit üzerine yağlı boya,
56x66 cm, çerçeveli
H. BUMİN(?) "Peyzaj" Tarihsiz
Tuval üzerine yağlı boya,
55x117 cm, çerçeveli
İMZASIZ "Uluabat'ta Bir Köy" Tarihsiz
Kâğıt üzerine karışık teknik,
48x39 cm, çerçeveli, hâliyle
TANKUT BİLGE (1942-) "Çengelköy'den İstanbul" Tarihsiz
Kâğıt üzerine sulu boya,
çerçeveli, 28x39 cm
Tankut Bilge 1942'de İstanbul'da doğdu. İstanbul Mimar Sinan Üniversitesi (Devlet Güzel Sanatlar Akademisi) Yüksek Dekoratif Sanatlar Bölümü'nü 1963 yılında bitirdi. 1965-78 arası bir reklam ajansında Sanat Yönetmenliği yaptı.
İMZASIZ "Kıyıya Vuran Dalgalar" Tarihsiz
Duralite marufle tuval üzerine yağlı boya,
60x30 cm, çerçevesiz
T. K. OGOBAEV (1955, Bishkek-)"Rahat"
Tuval üzerine yağlı boya,
çerçeveli, 55x65 cm, imzasız.
FEZÂ MELEK BÖLÜKBAŞI (1961-) "İstanbul Afiş Taslağı" Tarihsiz
Tuval üzerine akrilik,
43x35 cm, çerçeveli
İstanbul 1961 doğumlu. Kandilli Kız Lisesi’ni bitirdi.
1979 yılında İDGSA Güzel Sanatlar Akademisi’ne girdi.
1985’de Mimar Sinan Üniversitesi Grafik Ana Sanat Dalından (Master) mezun oldu.
2018’de Anadolu Üniversitesi /AÖF/ Medya İletişim okudu.
Halen AÖF Sosyal Medya Bölümü’ne devam etmektedir. (2020)
Profesyonel reklamcılığa başladığı 1985 tarihinden 2000’e kadar Pars/Mc Cann-Erickson, Grafika:Lintas, Argo, Select, Rekom adlı reklam ajanslarında Sanat Yönetmeni olarak çalıştı.
Grafik ve Reklamcılık alanında çeşitli yarışmalarda aldığı ödülleri vardır.
MUALLA "Peyzaj" 1968
Mukavva üzerine akrilik ve yağlı boya karışık teknik,
çerçevesiz, 30x40 cm
M. F. BIÇAK "Selânik Panoraması - Beyaz Kule" 1953
Duralite marufle kâğıt üzerine kuru boya ve sulu boya karışık teknik, arkasında duralit kısmında başka bir peyzaj resmi daha vardır,
çerçeveli, 33x49 cm, hâliyle
SEVİNÇ ALTAN (1954-) "Brandon ve Korkulu Ustalık" 1998
Sulu boya ve rapido kalem karışık teknik,
çerçeveli, 43x34 cm
Altan, sanat ve siyaset alanları arasındaki “karşılaşma, gerilim ve geçişkenliklerin” toplumsal hareketlerden soyutlanamayacağı görüşünden hareket eden politik bir anlayışa sahiptir. Sınırları belirsizleştiren anlar ile taşıdıkları potansiyellere odaklanarak; estetik deneyimin öngörülemeyen, önceden tanımlanamayacak formlar yaratma kapasitesi üzerine düşünür. 'İnsan-hayvan, erkek-kadın, normal-anormal, doğru-yanlış, güzel-çirkin gibi ikiliklerin alt üst edildiği' bir “arabölge”de dolaşır. Normali, normalliği kuran normlar ve kimliklerin inşasına dair sorular sorar. Siyah beyaz yeterliğinde kurar resimlerini; renk çalışmanın merkezinde değildir, kompozisyona hizmet ettiği ölçüde yer alır. Bazen bir kağıt kalem bazen de büyük boyutlu, farklı malzemeler kullanır.