Müzayedemize 15 Ocak 2023 Pazar günü saat 21:00'e kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. 21:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %15'tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %15 olup tutarın tamamına %18 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir
W. H. BARTLETT - J. CARTER"Kaimac Shop in The Tchartchi"(Kapalıçarşı'da Bir Kaymak Dükkanı)
Çerçeveli, 27x32 cm, 15x20 cm iç alan elle renklendirme gravür.
VINCENT VAN GOGH"Le Champ de Ble Jaune"(Sarı Buğday Tarlası)
Paris'te Galerie Braun S.A. baskısı, 1960
24x30 cm
FRANCIS HERVE"Village in Roumelia, near Adrianople" (Edirne yakınlarında, bir Rumeli köyü)
Fransız ressam Francis Hervé'ye ait 19. yüzyıl elle renklendirilmiş nadir gravür.
Çerçeveli, 27x37 cm, 15x22 cm iç alan.
THOMAS ALLOM (1804-1872) "Constantinople - Vue du Bosphore" (Haliç Önlerinden İstanbul)
Renkli Gravür Baskı
Çerçeveli 29x34 cm, 13x18 cm
HANS (?)1980 Özgün Baskı - Gravür Baskı 18/35
BFK Rives fine art kağıt üzerine limitli gravür baskı
Çerçeveli, 58x65, İç alan 28x38 cm, elips.
SABİHA ERENGÖNÜL (1941-1982) "Yorulmayanlar" 1980 Gravür Baskı
Çerçeveli, 35x41 cm, 25 cm resim alanı çapı.
ERENGÖNÜL, Sabiha (1941-1982) Türk, ressam ve gravürcü. Eski halk öykülerinden aldığı konuları çağdaş bir kurgu ve ritim anlayışı ile yapıtlarına aktarmıştır.
İstanbul’da doğdu, 5 Mayıs 1982’de aynı kentte öldü. İlk sanat çalışmalarını 1962’de Viyana Fantastik Okul’u ressamlarından An ton Lehmden’le (1929) yaptı. 1967’de Tatbiki Güzel Sanatlar Okulu (şimdi Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi) Tekstil Bölümü’nü bitirdi. 1968’de İspanya’ya gitti ve gravür çalışmaları yanı sıra Madrid Radyo Televizyonu’nda Türk Sanatı sempozyumlarına katıldı. 1971’de İtalya’da Bergamo Sanat Okulu’nda bir süre öğretmenlik etti, daha sonra İstanbul’a giderek çalışmalarını bu kentte sürdürdü. 1959-1981 arasında pek çok ulusal ve uluslararası sergiye katıldı, kişisel sergiler açtı. 1977’de DYO Resim Yarışması’nda onur belgesi, 1979’da Görsel Sanatçılar Derneği Özgün Baskı Ödülü ve 1980’de de gene aynı demeğin başarı ödülünü aldı.
Sabiha Erengönül daha çok gravür dalında ürün vermiştir. 1960’lardaki ilk yapıtlarında yalnız siyah beyaz çizgiler kullanmış ve Lehmden’in fantastik gerçekçi anlayışının etkilerini yansıtan, insanın soyut iç dünyasını aktaran resimler yapmıştır. 1970’lerde ise bu iç dünyayı daha somut bir biçime dönüştürmüş ve ayrıntılı bir gerçekçilikle Türk halk masallarının düş dünyasına eğilmiştir. Bu dönem yapıtlarında siyah beyazın yanında renk de kullanmaya başlamıştır.
• YAPITLAR (başlıca): Kompozisyon, 1964; Portre, 1977; Yorulmayanlar, 1977, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi;
Kompozisyon, 1978.
HİKMET BARUTÇUGİL (1952-) - [Çiçekli ebrû]
HİKMET BARUTÇUGİL, (Türkiyeli ebrû sanatçısı), (1952-).
48x34 cm, açık kahverengi ahşap çerçevesinde ve koyu yeşil paspartusunda. Yüzeyinde küçük kat izleri mevcuttur, haricen oldukça temizdir.
"H. Barutçugil" imzalı.
Barutçugil, ebruyu her zaman bir bilim dalı gibi görüp geliştirmeyi hedefleyen sanatçı, bu sanatı yaşatmak için yaşamanın gereğine inandığından, günlük kullanım araçlarından iç mimaride kullanılan malzemelere kadar birçok ürün geliştirdi. Daha önce görülmemiş ebru yöntemleri denedi. Literatüre Barut Ebrusu olarak bilinen ebru türünü bulan kişi olarak geçti.
GILBERT BROWNE (1954-) - 25/190 Bakırcılar
42x32 cm çerçeve, 30x21 cm resim boyutu, paspartulu ve çerçeveli.
VEDAT ÖRS (1961-) 2021 İsimsiz
Çerçeve boyutu: 55x44 cm, resim boyutu: 39x30 cm
Kağıt üzerine akrilik
İmzalı, 2016
Vedat Örs 1961 yılında Uşak’ta doğdu, 1984 yılında Ankara Üniversitesi`nden mezun oldu. Newyork ve Paris sergileri dahil bugüne kadar otuz beş sergi açtı Summart organizasyonuyla Moldova ve Pensilvanya’da uluslararası çalıştaylara katıldı. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği üyesi olan sanatçı çalışmalarını İstanbul`da sürdürmektedir.
İnsan bedeni Vedat Örs için her zaman önemli olmuştur. Sanatı yaşamdan akıp giden görünümlerdeki anlık izleri yakalamaya çalışıyor. Kadın figürleri birer siluet halinde, biraz primitif diyebileceğimiz Anadolu’nun kültürel coğrafyasına dağılan idollerin izini taşıyor sanki. Vedat Örs’ün kadınları, hangi zaman zincirinin halkaları olursa olsun gerçek olan şu ki, tuvaldeki her figürün kendine ait zamanda bir yaşam öyküsü var.
VEDAT ÖRS (1961-) 2021 İsimsiz
Çerçeve boyutu: 68x53 cm, resim boyutu: 50x34 cm
Kağıt üzerine akrilik
İmzalı, 2016
Vedat Örs 1961 yılında Uşak’ta doğdu, 1984 yılında Ankara Üniversitesi`nden mezun oldu. Newyork ve Paris sergileri dahil bugüne kadar otuz beş sergi açtı Summart organizasyonuyla Moldova ve Pensilvanya’da uluslararası çalıştaylara katıldı. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği üyesi olan sanatçı çalışmalarını İstanbul`da sürdürmektedir.
İnsan bedeni Vedat Örs için her zaman önemli olmuştur. Sanatı yaşamdan akıp giden görünümlerdeki anlık izleri yakalamaya çalışıyor. Kadın figürleri birer siluet halinde, biraz primitif diyebileceğimiz Anadolu’nun kültürel coğrafyasına dağılan idollerin izini taşıyor sanki. Vedat Örs’ün kadınları, hangi zaman zincirinin halkaları olursa olsun gerçek olan şu ki, tuvaldeki her figürün kendine ait zamanda bir yaşam öyküsü var.
MÜBECCEL LEYLABADİ ÇALTOLU (1926-2018) (Cemal Tollu Atölyesi'nde yapılmış) - 1951 "Papağan"
68x48 cm. Çerçeveli, imzalı. Tuval üzerine yağlı boya. 1953'de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Cemal Tollu Atölyesi'nden mezun oldu. 1958-1980 yılları arasında Tahran ve haricen Avrupa ülkeleri ile ABD'de bulunan ressam, ilk kez arkadaşları ile birlikte Fransız Konsolosluğu'nda düzenlenen "Yedi Kişi Resim Sergisi"'ni açtı. Peyzaj, portre ve natürmortun kompozisyonu olan çalışmalarında çoğunlukla yağlıboya ve akrilik kullanan sanatçının aynı zamanda şiir çalışmaları da vardır.
AYDAN BAKTIR (1958-) - "Özgün Baskı"
45 x 37 cm.
Çerçeveli.
Arkasındaki şiir 3 imzalı (Arkası Aydan Baktır, Birnur Akan ve Canan Göknil tarafından ithaflı ve imzalıdır).
DERMAN ÖVER - "Sahilden Galat Köprüsü"
43x30 cm, "Aquarelle Canson Montval" fine art kağıt üzerine sulu boya. DERMAN ÖVER, (Türkiyeli grafiker, ressam, şair Küçük İskender'in babası).
Şair Küçük İskender'in ressam ve grafiker babası olan Derman Över'in (resimleri yaygın bir hatayla Küçük İskender'e atfedilir) yeşil, kahverengi ve daha açık tonları kullandığı ve Eyüp Külliyesi olduğu düşünülen, geleneksel İslam mimarisi ile göze çarpan bir yapının avlusu. Avlunun peyjazı ve geniş giriş kapısından bakış açısı güzel bir resim. ,
Sanatçıdan imzalı, tarihsiz.
OBEY - ATATÜRK AFİŞİ
Shepard Fairey "Obey" Atatürk Afişi, 86x66 cm, çerçeveli.
Shepard Fairey en çok Barack Obama "Umut" posteri ile tanınan Amerikalı sokak sanatçısı ve grafik tasarımcıdır. Çağdaş çağın en ünlü ve etkili sokak sanatçılarından biri olan eserleri, Smithsonian, Los Angeles County Sanat Müzesi, New York, Virginia'daki Modern Sanat Müzesi dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanındaki prestijli müzelerde sergilenmektedir. Richmond Güzel Sanatlar Müzesi ve Londra'daki Victoria ve Albert Müzesi. Genç yaşlardan sanatsal olarak eğimli olan Rhode Island Tasarım Okulu'na (RISD) katıldı ve hala orada bir öğrenci iken ilk iş girişimi Alternate Graphics'e başladı. Başlangıçta, dağıttığı posta siparişi katalogları aracılığıyla sattığı çıkartmalar, tişörtler, kaykaylar ve posterler yarattı. Arkadaşlarıyla birlikte çok popüler hale gelen ve ona büyük ilgi duyan güreşçi André the Giant'ın imgesiyle kağıt ve vinil çıkartmalar ve posterler yarattı. Ve bu sadece başlangıçtı. Önümüzdeki birkaç yıl içinde popülaritesi arttı ve 2008 ABD başkanlık seçimlerinde Barack Obama "Umut" posterini tasarladığında uluslararası üne kavuştu.
ŞADAN BEZEYİŞ (1926-2017) - 1998 "İsimsiz" 48/125
87x70 cm, serigrafi - Rumeli, Üsküp göçmeni bir ailenin oğlu olarak 1926 yılında Adapazarı’nda doğdu. Babası hattat Abdullah Bey ve annesi Zümrüt Hanım’dır. Saraçhane İlkokulu, Cağaloğlu Ortaokulu ve Haydarpaşa Lisesi’nden sonra 1945 yılında girdiği İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü Nurullah Berk Atölyesi’ni 1951 yılında birincilikle bitirdi.
1952’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (İDGSA – günümüzde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) tarafından Milli Eğitim Bakanlığı, İTÜ Rektörlüğü ve İtalyan Kültür Ataşeliği’nin ortak kararıyla, alanında uzmanlaşmak üzere Roma Güzel Sanatlar Akademisi’ne gönderildi. Bu akademinin Mimarlık Sanatları Yüksek Dekorasyon Bölümü’nden birincilikle mezun oldu ve 1954’te “Lodevole” (Üstat) akademik payesiyle ödüllendirilen Prof. Dr. Şadan Bezeyiş, yurda döndükten sonra resim ve heykel çalışmalarına başladı. Mimari dekorasyon alanında da serbest meslek uygulamaları yapan Bezeyiş, İTÜ Mimarlık Fakültesindeki görevine 1956 yılında başladı.
4 yıl sonra İtalya’da yürüttüğü doktora sonrası araştırmalarını tamamladı ve İTÜ Mimarlık Fakültesine öğretim üyesi olarak atandı. 1958 Uluslarararsı Venedik Bienali’nde Türkiye’yi temsil etti. İTÜ Güzel Sanat Bölümü ile Görsel ve Çevresel Sanatlar Dalı’na başkanlık yaptı.
“Çalışmalarımda hareket noktam, geleneksel sanatımızın köklerine dayanan çağdaş Türk sanatının ileri dizayn yapısı ve görümsel felsefesinden kaynaklanan Doğa, İnsan, Yaşam olgusunun görsel etkinliğini günümüz düzeyinde yeni ve özgün yorumuyla uzay kavramında vurgulamaktır.”
THOMAS ALLOM (1804 -1872) State Prison of "The Seven Tovers" (Yedikule Zindanları)
Gravür
Peter Jackson tarafından gravürlenmiştir. Paris
Loolang over the sea of Marmara
Le Chateau des seht Tours
20x27 cm
THOMAS ALLOM (1804 -1872) The Great Cemetery of Scutari (Karacaahmet Mezarlığı)
Gravür, 20x26 cm
T. VAFA "Bakü Peyzaj" - 2016
İmzalı
Tuval üzerine akrilik, üzeri vernikli.
Çerçeveli, 26x34 cm, İç alan 22x30 cm
M. KEMAL İmzalı Deniz Minaresi Tarihsiz
Kağıt üzerine karakalem
Çerçeveli ve paspartulu, 44x37 cm
Resim alanı: 27x20 cm