"Euphemia ART: Tablo, Özgün Baskı, Heykel ve Fotoğraf Müzayedesi 2" adlı yeni müzayedemize 11 Eylül 2022 Pazar günü saat 15:00'e kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. 15:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Komisyon Oranı: %15 "ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
ÖNEMLİ NOT: 2 numaralı lot müzayedemizden kaldırılmıştır; anlayışınız için teşekkür ederiz.
VEDAT ÖRS (1961-) 2021 İsimsiz
85x60 cm
Tuval üzerine akrilik
İmzalı, 2021
Vedat Örs 1961 yılında Uşak’ta doğdu, 1984 yılında Ankara Üniversitesi`nden mezun oldu. Newyork ve Paris sergileri dahil bugüne kadar otuz beş sergi açtı Summart organizasyonuyla Moldova ve Pensilvanya’da uluslararası çalıştaylara katıldı. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği üyesi olan sanatçı çalışmalarını İstanbul`da sürdürmektedir.
İnsan bedeni Vedat Örs için her zaman önemli olmuştur. Sanatı yaşamdan akıp giden görünümlerdeki anlık izleri yakalamaya çalışıyor. Kadın figürleri birer siluet halinde, biraz primitif diyebileceğimiz Anadolu’nun kültürel coğrafyasına dağılan idollerin izini taşıyor sanki. Vedat Örs’ün kadınları, hangi zaman zincirinin halkaları olursa olsun gerçek olan şu ki, tuvaldeki her figürün kendine ait zamanda bir yaşam öyküsü var.
SÜLEYMAN SAİM TEKCAN (1940-) - 1989 Atnağme'den - 32/50
76x55 cm.
1975'te daha sonra adı Mimar Sinan Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi olacak olan Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim bölümünde lisans tamamlayan sanatçı, aynı fakülteden Doktora'ya eşdeğer Sanatta yeterlik alarak Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'ndeki kadrosunda yerini aldı. 1985 yılında Profesör unvanı ile "Grafik Sanat Dalı" Başkanlığı görevine atandı. Yurt içi ve yurt dışında Özgün Baskı seminerleri verdi.
MUSTAFA DELİOĞLU (1946-) - 1984 Aşık Veysel
47x38 çerçeve boyutu, 34x24 cm resim alanı.
1946 yılında Erzincan’da doğdu. Kitap kapağı tasarlayarak başladığı illüstratörlük yaşamında çocuk kitapları resimlemesine ağırlık vererek, bu alanda kendine özgü bir üslup oluşturdu. İllüstrasyonun yanı sıra resim çalışmaları da yapan sanatçının eserleri çeşitli sergilerde yer aldı. Resmi, kendisini ve fikirlerini canlandırma sebebi ve aracı olarak görüyor. Yerleşmiş sanat değerlerinden uzaklaşmadan resim sanatına çağdaş yorumlar getiren eserler yaratmayı arzu ediyor. Çalışmaları kişisel ve karma sergilerde sanatseverlerle buluştu.
MEDİNE IRAK (1983-) - Nü
116x87 cm.
“Süreklilik ve değişimin çatışmalı birlikteliğinin ana belirleyicisi, tasarım ise onun temel girdisi ‘emek’ olmalıdır” görüşünü savunan sanatçı İrak, insan emeği devreye girince yerleşik düzen, tüketim toplumu ve beraberinde de tasarım oluşumunun geldiğini belirtiyor.
CEMİL EREN (1927-2016) - 1989 "İsimsiz"
69x57 cm. Tuval üzerine yağlı boya. Çerçeveli. Cemil Eren Türk ressam, heykeltıraş, seramik, vitray sanatçısı, sanat tarihçisi ve sanat eğitimcisidir.
ŞADAN BEZEYİŞ (1926-2017) - 1976 İsimsiz
59x45 cm çerçeve boyutu; 27x21 cm resim alanı.
Rumeli, Üsküp göçmeni bir ailenin oğlu olarak 1926 yılında Adapazarı’nda doğdu. Babası hattat Abdullah Bey ve annesi Zümrüt Hanım’dır. Saraçhane İlkokulu, Cağaloğlu Ortaokulu ve Haydarpaşa Lisesi’nden sonra 1945 yılında girdiği İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü Nurullah Berk Atölyesi’ni 1951 yılında birincilikle bitirdi.
1952’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (İDGSA – günümüzde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) tarafından Milli Eğitim Bakanlığı, İTÜ Rektörlüğü ve İtalyan Kültür Ataşeliği’nin ortak kararıyla, alanında uzmanlaşmak üzere Roma Güzel Sanatlar Akademisi’ne gönderildi. Bu akademinin Mimarlık Sanatları Yüksek Dekorasyon Bölümü’nden birincilikle mezun oldu ve 1954’te “Lodevole” (Üstat) akademik payesiyle ödüllendirilen Prof. Dr. Şadan Bezeyiş, yurda döndükten sonra resim ve heykel çalışmalarına başladı. Mimari dekorasyon alanında da serbest meslek uygulamaları yapan Bezeyiş, İTÜ Mimarlık Fakültesindeki görevine 1956 yılında başladı.
4 yıl sonra İtalya’da yürüttüğü doktora sonrası araştırmalarını tamamladı ve İTÜ Mimarlık Fakültesine öğretim üyesi olarak atandı. 1958 Uluslarararsı Venedik Bienali’nde Türkiye’yi temsil etti. İTÜ Güzel Sanat Bölümü ile Görsel ve Çevresel Sanatlar Dalı’na başkanlık yaptı.
“Çalışmalarımda hareket noktam, geleneksel sanatımızın köklerine dayanan çağdaş Türk sanatının ileri dizayn yapısı ve görümsel felsefesinden kaynaklanan Doğa, İnsan, Yaşam olgusunun görsel etkinliğini günümüz düzeyinde yeni ve özgün yorumuyla uzay kavramında vurgulamaktır.”
ŞADAN BEZEYİŞ (1926-2017) - 1953 İsimsiz
37x31 cm çerçeve boyutu, 11x12 cm resim alanı
Rumeli, Üsküp göçmeni bir ailenin oğlu olarak 1926 yılında Adapazarı’nda doğdu. Babası hattat Abdullah Bey ve annesi Zümrüt Hanım’dır. Saraçhane İlkokulu, Cağaloğlu Ortaokulu ve Haydarpaşa Lisesi’nden sonra 1945 yılında girdiği İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü Nurullah Berk Atölyesi’ni 1951 yılında birincilikle bitirdi.
1952’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (İDGSA – günümüzde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) tarafından Milli Eğitim Bakanlığı, İTÜ Rektörlüğü ve İtalyan Kültür Ataşeliği’nin ortak kararıyla, alanında uzmanlaşmak üzere Roma Güzel Sanatlar Akademisi’ne gönderildi. Bu akademinin Mimarlık Sanatları Yüksek Dekorasyon Bölümü’nden birincilikle mezun oldu ve 1954’te “Lodevole” (Üstat) akademik payesiyle ödüllendirilen Prof. Dr. Şadan Bezeyiş, yurda döndükten sonra resim ve heykel çalışmalarına başladı. Mimari dekorasyon alanında da serbest meslek uygulamaları yapan Bezeyiş, İTÜ Mimarlık Fakültesindeki görevine 1956 yılında başladı.
4 yıl sonra İtalya’da yürüttüğü doktora sonrası araştırmalarını tamamladı ve İTÜ Mimarlık Fakültesine öğretim üyesi olarak atandı. 1958 Uluslarararsı Venedik Bienali’nde Türkiye’yi temsil etti. İTÜ Güzel Sanat Bölümü ile Görsel ve Çevresel Sanatlar Dalı’na başkanlık yaptı.
“Çalışmalarımda hareket noktam, geleneksel sanatımızın köklerine dayanan çağdaş Türk sanatının ileri dizayn yapısı ve görümsel felsefesinden kaynaklanan Doğa, İnsan, Yaşam olgusunun görsel etkinliğini günümüz düzeyinde yeni ve özgün yorumuyla uzay kavramında vurgulamaktır.”
"Ö. AŞIK" İMZALI, AYRICA OSMANLICA YAZILI - 1984 Haliç, İstanbul
35x49 cm çerçeve boyutu, 20x35 cm resim alanı
MEHMET GÜLERYÜZ (1938-) - "İsimsiz" 1992
Fine art kağıda özgün baskı.
Siyah çerçeveli.
120 x 80 cm.
1938’de İstanbul’da doğdu.
1958’de girdiği İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü 1966’da birincilikle bitirdi. Akademi’ye paralel olarak oyunculuk eğitimini farklı aktör stüdyolarında ve önemli amatör tiyatrolarda yaptı. 1963’te Asaf Çiğiltepe’nin yönettiği Arena Tiyatrosu’nda profesyonel oyunculuk kariyerine başladı.
Desen ağırlıklı ilk kişisel sergisini 1963’te açtı. 1970-1975 arasında devlet bursuyla gittiği Paris’te Yüksek Resim ve Litografi ihtisası yaptı. 1971’de Paris’te yaptığıilk heykellerini, Pont des Arts’da iki perfomansta sergiledi. 1971’de GalerieThérèse Roussel’de (Perpignan), 1972’de Galerie Luszpinski’de (Paris) ve 1974’te yine Galerie Thérèse Roussel’de (Perpignan), Galerie Philippe Demay’de, (Paris), Galerie Graffiti’de (Rouen) kişisel sergiler açtı. 1975-1980 arasında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nde ders verdi. 1980’de bu görevinden istifa ederek 1980-1984 arasında New York’a yerleşti.
1980’de Galerie Thérèse Roussel’de (Perpignan), 1982’de Schlesinger Boissante Gallery’de (New York) kişisel sergiler açtı. 1984’te Galerie 2016’da (Brüksel), yıl içinde yaptığı heykel ve gravürleri sergiledi. 1985’te İstanbul’a döndü. 1987’de Galerie 2016’da (Brüksel) kişisel bir sergi daha açtı.
1985’ten 2000’e kadar BİLSAK’ta kendi adını taşıyan atölyede sanat eğitimi verdi. 1986’da Kalın adlı sanat dergisini yayımlamaya başladı. 1988’de Galeri Nev tarafından organize edilen 25. Yıl Retrospektif sergisini, Nan Freman’ın metnini yazdığı kitap eşliğinde İstanbul’da açtı
M. TURGUT TAŞÖZ İmzalı - Sahne
Çerçeve ebadı: 51x57 cm - Fotoğraf ebadı: 25x17 cm
FİKRET ÖZTÜRK (1961-) - 2022 Kedi
Kedi Serisi, Ahşap Üzerine Yağlıboya, 40x30 cm, İmzalı
FİKRET ÖZTÜRK (1961-) - 2022 Kedi
Kedi Serisi, Ahşap Üzerine Yağlıboya, 40x30 cm, İmzalı
GÜNER DÖLAY (1935-) - 1985 Peyzaj
39x30 cm çerçeve boyutu, 27x18 cm resim alanı. İmzalı
GILBERT BROWNE (1954-) - 25/190 Bakırcılar
42x32 cm çerçeve, 30x21 cm resim boyutu, paspartulu ve çerçeveli.
YILDIZ MORAN - Kapı süslemesi
İmzalı ve mühürlü; ünlü fortoğrafçının İngiltere adresi mevcut. YILDIZ MORAN, (İlk Türk akademili kadın fotoğrafçı, Özdemir Asaf'ın eşi), (1932-1995)., [Istanbul], [ca. 1955].
Karton üzerine yapıştırılmış orijinal gümüş jelatin fotoğraf baskı. 53x42 cm (Fotoğraf boyutu: 38x30 cm).
Yıldız Moran (24 Temmuz 1932, İstanbul - 15 Nisan 1995, İstanbul) Türkiye’nin akademik eğitim almış ilk kadın fotoğrafçısı, sözlük yazarı ve çevirmendir.
1951 yılında Robert Kolej’den mezun olmuş ardından da Bloomsbury Technical College ile Ealing Technical College'de eğitimine devam etmiştir. Yıldız Moran bir röportajında; Kolej'de sınıfta kalınca bizzat dayısı Mazhar Şevket İpşiroğlu tarafından fotoğrafçılığa yöneltildiğini açıklamıştır. 18 yaşında iken İngiltere'ye gitmiş ve burada Shakespeare Tiyatrosu'nun fotoğrafçısı John Vicker'den fotoğrafçılık üzerine eğitim almıştır. İlk fotoğraf sergisini 1953 yılında 21 yaşındayken Cambridge'de açmıştır. İngiltere'de kaldığı süre içerisinde Cambridege'de bir, Londra'da ise dört sergi açan Moran, ardından İstanbul, Ankara ve Edinburgh sergileriyle çalışmalarına devam etmiştir. Yıldız Moran, İspanya, Avusturya ve Portekiz’i gezerek bu ülkelerde de fotoğraf çekimleri yapmıştır. Türkiye'ye dönünce de İstanbul Beyoğlu'nda Maya Sanat Galerisi'nin üst katında kendi eserlerini de sergileyebileceği bir stüdyo kiralamıştır. Türkiye'de bulunduğu süre içerisinde: Cemal Gürsel, Muhsin Ertuğrul, Haldun Taner, Mücap Ofluoğlu, Adalet Cimcoz ve Haldun Dormen gibi isimlerin portre fotoğraflarını çekmiştir. 1963 yılında ise Özdemir Asaf'la evlenmiş olup bu evlikten sonra da fotoğrafçılığı bırakmıştır. Bu evliliğinden dört yılda üç çocuk sahibi olmuştur. İyi derecede İngilizce bilen Moran, Özdemir Asaf'a ait şiirleri İngilizce'ye çevirmiş, Türkçe-İngilizce sözlük alanında da çalışmalar yapmıştır. 1981 yılında eşi Özdemir Asaf'ı kaybetmiştir. 1982 yılında ise İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Fotoğraf Enstitüsü'nde Onur Üyesi olarak görev yapmıştır. Yıldız Moran'ın fotoğrafçılık üzerine verdiği eserleri genellikle Anadolu teması üzerine olmuş 15 Nisan 1995 tarihinde İstanbul’da 62 yaşında hayatını kaybetmiştir. Yıldız Moran'ın yapıtları 2013 yılında Pera Müzesi tarafından "Zamansız Fotoğraflar" başlığı ile geniş çaplı olarak yayınlandı.
Yıldız Moran, kendisi ve fotoğrafçılık alanı hakkında: “Fotoğraf makinesi o denli varlığınızın bir parçası olmalıdır ki; konu ile aranızda bir engel oluşturmasın. Şiirselliği olan her şey sanat fotoğrafının konusudur, fotoğraf aracılığıyla evrensel olan ve işlenen konunun kavramını içeren fotoğrafı çekmek tek amacımdı…” ifadelerini kulanmıştır.
YILDIZ MORAN - Tavan süslemesi
YILDIZ MORAN, (İlk Türk akademili kadın fotoğrafçı, Özdemir Asaf'ın eşi), (1932-1995)., [Istanbul], [ca. 1955].
Karton üzerine yapıştırılmış orijinal gümüş jelatin fotoğraf baskı. 53x42 cm (Fotoğraf boyutu: 38x30 cm). İmzasız.
Yıldız Moran (24 Temmuz 1932, İstanbul - 15 Nisan 1995, İstanbul) Türkiye’nin akademik eğitim almış ilk kadın fotoğrafçısı, sözlük yazarı ve çevirmendir.
1951 yılında Robert Kolej’den mezun olmuş ardından da Bloomsbury Technical College ile Ealing Technical College'de eğitimine devam etmiştir. Yıldız Moran bir röportajında; Kolej'de sınıfta kalınca bizzat dayısı Mazhar Şevket İpşiroğlu tarafından fotoğrafçılığa yöneltildiğini açıklamıştır. 18 yaşında iken İngiltere'ye gitmiş ve burada Shakespeare Tiyatrosu'nun fotoğrafçısı John Vicker'den fotoğrafçılık üzerine eğitim almıştır. İlk fotoğraf sergisini 1953 yılında 21 yaşındayken Cambridge'de açmıştır. İngiltere'de kaldığı süre içerisinde Cambridege'de bir, Londra'da ise dört sergi açan Moran, ardından İstanbul, Ankara ve Edinburgh sergileriyle çalışmalarına devam etmiştir. Yıldız Moran, İspanya, Avusturya ve Portekiz’i gezerek bu ülkelerde de fotoğraf çekimleri yapmıştır. Türkiye'ye dönünce de İstanbul Beyoğlu'nda Maya Sanat Galerisi'nin üst katında kendi eserlerini de sergileyebileceği bir stüdyo kiralamıştır. Türkiye'de bulunduğu süre içerisinde: Cemal Gürsel, Muhsin Ertuğrul, Haldun Taner, Mücap Ofluoğlu, Adalet Cimcoz ve Haldun Dormen gibi isimlerin portre fotoğraflarını çekmiştir. 1963 yılında ise Özdemir Asaf'la evlenmiş olup bu evlikten sonra da fotoğrafçılığı bırakmıştır. Bu evliliğinden dört yılda üç çocuk sahibi olmuştur. İyi derecede İngilizce bilen Moran, Özdemir Asaf'a ait şiirleri İngilizce'ye çevirmiş, Türkçe-İngilizce sözlük alanında da çalışmalar yapmıştır. 1981 yılında eşi Özdemir Asaf'ı kaybetmiştir. 1982 yılında ise İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Fotoğraf Enstitüsü'nde Onur Üyesi olarak görev yapmıştır. Yıldız Moran'ın fotoğrafçılık üzerine verdiği eserleri genellikle Anadolu teması üzerine olmuş 15 Nisan 1995 tarihinde İstanbul’da 62 yaşında hayatını kaybetmiştir. Yıldız Moran'ın yapıtları 2013 yılında Pera Müzesi tarafından "Zamansız Fotoğraflar" başlığı ile geniş çaplı olarak yayınlandı.
Yıldız Moran, kendisi ve fotoğrafçılık alanı hakkında: “Fotoğraf makinesi o denli varlığınızın bir parçası olmalıdır ki; konu ile aranızda bir engel oluşturmasın. Şiirselliği olan her şey sanat fotoğrafının konusudur, fotoğraf aracılığıyla evrensel olan ve işlenen konunun kavramını içeren fotoğrafı çekmek tek amacımdı…” ifadelerini kulanmıştır.
YILDIZ MORAN - Bakır kaşıklar
YILDIZ MORAN, (İlk Türk akademili kadın fotoğrafçı, Özdemir Asaf'ın eşi), (1932-1995)., [Istanbul], [ca. 1955].
Karton üzerine yapıştırılmış orijinal gümüş jelatin fotoğraf baskı. 53x42 cm (Fotoğraf boyutu: 38x30 cm). Sanatçıdan imzalı.
Yıldız Moran (24 Temmuz 1932, İstanbul - 15 Nisan 1995, İstanbul) Türkiye’nin akademik eğitim almış ilk kadın fotoğrafçısı, sözlük yazarı ve çevirmendir.
1951 yılında Robert Kolej’den mezun olmuş ardından da Bloomsbury Technical College ile Ealing Technical College'de eğitimine devam etmiştir. Yıldız Moran bir röportajında; Kolej'de sınıfta kalınca bizzat dayısı Mazhar Şevket İpşiroğlu tarafından fotoğrafçılığa yöneltildiğini açıklamıştır. 18 yaşında iken İngiltere'ye gitmiş ve burada Shakespeare Tiyatrosu'nun fotoğrafçısı John Vicker'den fotoğrafçılık üzerine eğitim almıştır. İlk fotoğraf sergisini 1953 yılında 21 yaşındayken Cambridge'de açmıştır. İngiltere'de kaldığı süre içerisinde Cambridege'de bir, Londra'da ise dört sergi açan Moran, ardından İstanbul, Ankara ve Edinburgh sergileriyle çalışmalarına devam etmiştir. Yıldız Moran, İspanya, Avusturya ve Portekiz’i gezerek bu ülkelerde de fotoğraf çekimleri yapmıştır. Türkiye'ye dönünce de İstanbul Beyoğlu'nda Maya Sanat Galerisi'nin üst katında kendi eserlerini de sergileyebileceği bir stüdyo kiralamıştır. Türkiye'de bulunduğu süre içerisinde: Cemal Gürsel, Muhsin Ertuğrul, Haldun Taner, Mücap Ofluoğlu, Adalet Cimcoz ve Haldun Dormen gibi isimlerin portre fotoğraflarını çekmiştir. 1963 yılında ise Özdemir Asaf'la evlenmiş olup bu evlikten sonra da fotoğrafçılığı bırakmıştır. Bu evliliğinden dört yılda üç çocuk sahibi olmuştur. İyi derecede İngilizce bilen Moran, Özdemir Asaf'a ait şiirleri İngilizce'ye çevirmiş, Türkçe-İngilizce sözlük alanında da çalışmalar yapmıştır. 1981 yılında eşi Özdemir Asaf'ı kaybetmiştir. 1982 yılında ise İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Fotoğraf Enstitüsü'nde Onur Üyesi olarak görev yapmıştır. Yıldız Moran'ın fotoğrafçılık üzerine verdiği eserleri genellikle Anadolu teması üzerine olmuş 15 Nisan 1995 tarihinde İstanbul’da 62 yaşında hayatını kaybetmiştir. Yıldız Moran'ın yapıtları 2013 yılında Pera Müzesi tarafından "Zamansız Fotoğraflar" başlığı ile geniş çaplı olarak yayınlandı.
Yıldız Moran, kendisi ve fotoğrafçılık alanı hakkında: “Fotoğraf makinesi o denli varlığınızın bir parçası olmalıdır ki; konu ile aranızda bir engel oluşturmasın. Şiirselliği olan her şey sanat fotoğrafının konusudur, fotoğraf aracılığıyla evrensel olan ve işlenen konunun kavramını içeren fotoğrafı çekmek tek amacımdı…” ifadelerini kulanmıştır.
YILDIZ MORAN - Pencere süslemeleri
YILDIZ MORAN, (İlk Türk akademili kadın fotoğrafçı, Özdemir Asaf'ın eşi), (1932-1995)., [Istanbul], [ca. 1955].
Karton üzerine yapıştırılmış orijinal gümüş jelatin fotoğraf baskı. 53x42 cm (Fotoğraf boyutu: 38x30 cm). İmzasız.
Yıldız Moran (24 Temmuz 1932, İstanbul - 15 Nisan 1995, İstanbul) Türkiye’nin akademik eğitim almış ilk kadın fotoğrafçısı, sözlük yazarı ve çevirmendir.
1951 yılında Robert Kolej’den mezun olmuş ardından da Bloomsbury Technical College ile Ealing Technical College'de eğitimine devam etmiştir. Yıldız Moran bir röportajında; Kolej'de sınıfta kalınca bizzat dayısı Mazhar Şevket İpşiroğlu tarafından fotoğrafçılığa yöneltildiğini açıklamıştır. 18 yaşında iken İngiltere'ye gitmiş ve burada Shakespeare Tiyatrosu'nun fotoğrafçısı John Vicker'den fotoğrafçılık üzerine eğitim almıştır. İlk fotoğraf sergisini 1953 yılında 21 yaşındayken Cambridge'de açmıştır. İngiltere'de kaldığı süre içerisinde Cambridege'de bir, Londra'da ise dört sergi açan Moran, ardından İstanbul, Ankara ve Edinburgh sergileriyle çalışmalarına devam etmiştir. Yıldız Moran, İspanya, Avusturya ve Portekiz’i gezerek bu ülkelerde de fotoğraf çekimleri yapmıştır. Türkiye'ye dönünce de İstanbul Beyoğlu'nda Maya Sanat Galerisi'nin üst katında kendi eserlerini de sergileyebileceği bir stüdyo kiralamıştır. Türkiye'de bulunduğu süre içerisinde: Cemal Gürsel, Muhsin Ertuğrul, Haldun Taner, Mücap Ofluoğlu, Adalet Cimcoz ve Haldun Dormen gibi isimlerin portre fotoğraflarını çekmiştir. 1963 yılında ise Özdemir Asaf'la evlenmiş olup bu evlikten sonra da fotoğrafçılığı bırakmıştır. Bu evliliğinden dört yılda üç çocuk sahibi olmuştur. İyi derecede İngilizce bilen Moran, Özdemir Asaf'a ait şiirleri İngilizce'ye çevirmiş, Türkçe-İngilizce sözlük alanında da çalışmalar yapmıştır. 1981 yılında eşi Özdemir Asaf'ı kaybetmiştir. 1982 yılında ise İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Fotoğraf Enstitüsü'nde Onur Üyesi olarak görev yapmıştır. Yıldız Moran'ın fotoğrafçılık üzerine verdiği eserleri genellikle Anadolu teması üzerine olmuş 15 Nisan 1995 tarihinde İstanbul’da 62 yaşında hayatını kaybetmiştir. Yıldız Moran'ın yapıtları 2013 yılında Pera Müzesi tarafından "Zamansız Fotoğraflar" başlığı ile geniş çaplı olarak yayınlandı.
Yıldız Moran, kendisi ve fotoğrafçılık alanı hakkında: “Fotoğraf makinesi o denli varlığınızın bir parçası olmalıdır ki; konu ile aranızda bir engel oluşturmasın. Şiirselliği olan her şey sanat fotoğrafının konusudur, fotoğraf aracılığıyla evrensel olan ve işlenen konunun kavramını içeren fotoğrafı çekmek tek amacımdı…” ifadelerini kulanmıştır.
YILDIZ MORAN - İki Gece Arasında
İmzalı ve mühürlü; ünlü fortoğrafçının İngiitere adresi mevcut. YILDIZ MORAN, (İlk Türk akademili kadın fotoğrafçı, Özdemir Asaf'ın eşi), (1932-1995)., [Istanbul], [ca. 1955].
Karton üzerine yapıştırılmış orijinal gümüş jelatin fotoğraf baskı. 53x42 cm (Fotoğraf boyutu: 38x30 cm). Sanatçıdan imzalı.
Yıldız Moran (24 Temmuz 1932, İstanbul - 15 Nisan 1995, İstanbul) Türkiye’nin akademik eğitim almış ilk kadın fotoğrafçısı, sözlük yazarı ve çevirmendir.
1951 yılında Robert Kolej’den mezun olmuş ardından da Bloomsbury Technical College ile Ealing Technical College'de eğitimine devam etmiştir. Yıldız Moran bir röportajında; Kolej'de sınıfta kalınca bizzat dayısı Mazhar Şevket İpşiroğlu tarafından fotoğrafçılığa yöneltildiğini açıklamıştır. 18 yaşında iken İngiltere'ye gitmiş ve burada Shakespeare Tiyatrosu'nun fotoğrafçısı John Vicker'den fotoğrafçılık üzerine eğitim almıştır. İlk fotoğraf sergisini 1953 yılında 21 yaşındayken Cambridge'de açmıştır. İngiltere'de kaldığı süre içerisinde Cambridege'de bir, Londra'da ise dört sergi açan Moran, ardından İstanbul, Ankara ve Edinburgh sergileriyle çalışmalarına devam etmiştir. Yıldız Moran, İspanya, Avusturya ve Portekiz’i gezerek bu ülkelerde de fotoğraf çekimleri yapmıştır. Türkiye'ye dönünce de İstanbul Beyoğlu'nda Maya Sanat Galerisi'nin üst katında kendi eserlerini de sergileyebileceği bir stüdyo kiralamıştır. Türkiye'de bulunduğu süre içerisinde: Cemal Gürsel, Muhsin Ertuğrul, Haldun Taner, Mücap Ofluoğlu, Adalet Cimcoz ve Haldun Dormen gibi isimlerin portre fotoğraflarını çekmiştir. 1963 yılında ise Özdemir Asaf'la evlenmiş olup bu evlikten sonra da fotoğrafçılığı bırakmıştır. Bu evliliğinden dört yılda üç çocuk sahibi olmuştur. İyi derecede İngilizce bilen Moran, Özdemir Asaf'a ait şiirleri İngilizce'ye çevirmiş, Türkçe-İngilizce sözlük alanında da çalışmalar yapmıştır. 1981 yılında eşi Özdemir Asaf'ı kaybetmiştir. 1982 yılında ise İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Fotoğraf Enstitüsü'nde Onur Üyesi olarak görev yapmıştır. Yıldız Moran'ın fotoğrafçılık üzerine verdiği eserleri genellikle Anadolu teması üzerine olmuş 15 Nisan 1995 tarihinde İstanbul’da 62 yaşında hayatını kaybetmiştir. Yıldız Moran'ın yapıtları 2013 yılında Pera Müzesi tarafından "Zamansız Fotoğraflar" başlığı ile geniş çaplı olarak yayınlandı.
Yıldız Moran, kendisi ve fotoğrafçılık alanı hakkında: “Fotoğraf makinesi o denli varlığınızın bir parçası olmalıdır ki; konu ile aranızda bir engel oluşturmasın. Şiirselliği olan her şey sanat fotoğrafının konusudur, fotoğraf aracılığıyla evrensel olan ve işlenen konunun kavramını içeren fotoğrafı çekmek tek amacımdı…” ifadelerini kulanmıştır.
TUĞBA YÜKSEL (Sidartha) (1979-) - 2005 İsimsiz
95x95 cm, İnönü Üniversitesi 1. Ulusal Resim Yarışması'na katılmış eserlerden biridir. Tuvalde küçük bir yırtık mevcut. Restore edilmemiştir.
K. BEBEN İMZALI - İsimsiz
58x69 cm, beyaz çerçevesinde, tuvalde küçük bir yırtık mevcut, restorasyon ister.
DERMAN ÖVER "Avlu"
DERMAN ÖVER, (Türkiyeli grafiker, ressam, şair Küçük İskender'in babası).
Kağıt üzerine suluboya, böylece daha ince bir kartona yapışık, kontör çizilmiş, 15,5x14 cm.
Şair Küçük İskender'in ressam ve grafiker babası olan Derman Över'in (resimleri yaygın bir hatayla Küçük İskender'e atfedilir) yeşil, kahverengi ve daha açık tonları kullandığı ve Eyüp Külliyesi olduğu düşünülen, geleneksel İslam mimarisi ile göze çarpan bir yapının avlusu. Avlunun peyjazı ve geniş giriş kapısından bakış açısı güzel bir resim. ,
Sanatçıdan imzalı, tarihsiz.
FEVZİ KARAKOÇ, (1947-) KIZ KULESİ: 1988 Özgün baskı gravür. II. 18/50
FEVZİ KARAKOÇ, (1947-), 1988.
Gri renkli şık çerçevesinde ve bordo paspartusunda. Çerçeve boyutu: 28x24 cm, resim boyutu: 12x7,5 cm. Sanatçı ıslak imzalı. Kağıtta hafif buruşukluk mevcut.
50 adet özgün baskının 18. nüshası.
1983 yılında Özgün Baskı resim dalında Sanatta Yeterlilik alan Karakoç, 1986 yılında Doçent, 1993 yılında Profesör oldu ve 2002 Ocak ayına kadar Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde çalıştı.
HİKMET BARUTÇUGİL (1952-) - [Çiçekli ebrû]
HİKMET BARUTÇUGİL, (Türkiyeli ebrû sanatçısı), (1952-).
48x34 cm, açık kahverengi ahşap çerçevesinde ve koyu yeşil paspartusunda. Yüzeyinde küçük kat izleri mevcuttur, haricen oldukça temizdir.
"H. Barutçugil" imzalı.
Barutçugil, ebruyu her zaman bir bilim dalı gibi görüp geliştirmeyi hedefleyen sanatçı, bu sanatı yaşatmak için yaşamanın gereğine inandığından, günlük kullanım araçlarından iç mimaride kullanılan malzemelere kadar birçok ürün geliştirdi. Daha önce görülmemiş ebru yöntemleri denedi. Literatüre Barut Ebrusu olarak bilinen ebru türünü bulan kişi olarak geçti.
VEDAT ÖRS (1961-) 2021 İsimsiz
Çerçeve boyutu: 55x44 cm, resim boyutu: 39x30 cm
Kağıt üzerine akrilik
İmzalı, 2016
Vedat Örs 1961 yılında Uşak’ta doğdu, 1984 yılında Ankara Üniversitesi`nden mezun oldu. Newyork ve Paris sergileri dahil bugüne kadar otuz beş sergi açtı Summart organizasyonuyla Moldova ve Pensilvanya’da uluslararası çalıştaylara katıldı. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği üyesi olan sanatçı çalışmalarını İstanbul`da sürdürmektedir.
İnsan bedeni Vedat Örs için her zaman önemli olmuştur. Sanatı yaşamdan akıp giden görünümlerdeki anlık izleri yakalamaya çalışıyor. Kadın figürleri birer siluet halinde, biraz primitif diyebileceğimiz Anadolu’nun kültürel coğrafyasına dağılan idollerin izini taşıyor sanki. Vedat Örs’ün kadınları, hangi zaman zincirinin halkaları olursa olsun gerçek olan şu ki, tuvaldeki her figürün kendine ait zamanda bir yaşam öyküsü var.
VEDAT ÖRS (1961-) 2021 İsimsiz
Çerçeve boyutu: 68x53 cm, resim boyutu: 50x34 cm
Kağıt üzerine akrilik
İmzalı, 2016
Vedat Örs 1961 yılında Uşak’ta doğdu, 1984 yılında Ankara Üniversitesi`nden mezun oldu. Newyork ve Paris sergileri dahil bugüne kadar otuz beş sergi açtı Summart organizasyonuyla Moldova ve Pensilvanya’da uluslararası çalıştaylara katıldı. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği üyesi olan sanatçı çalışmalarını İstanbul`da sürdürmektedir.
İnsan bedeni Vedat Örs için her zaman önemli olmuştur. Sanatı yaşamdan akıp giden görünümlerdeki anlık izleri yakalamaya çalışıyor. Kadın figürleri birer siluet halinde, biraz primitif diyebileceğimiz Anadolu’nun kültürel coğrafyasına dağılan idollerin izini taşıyor sanki. Vedat Örs’ün kadınları, hangi zaman zincirinin halkaları olursa olsun gerçek olan şu ki, tuvaldeki her figürün kendine ait zamanda bir yaşam öyküsü var.