"Euphemia ART: Tablo, Özgün Baskı, Heykel ve Fotoğraf Müzayedesi 3" adlı yeni müzayedemize 16 Ekim 2022 Pazar günü saat 15:00'e kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. 15:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %15'tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
ÖZDEN AKBAŞOĞLU ERGÖKÇEN (1937-2019) - 1975 "Soyut Portre"
40x30 cm - Yüksek gramajlı dokulu kağıt üzerine mürekkeple karışık teknik.1954' te DGSA'nın Bedri Rahmi Eyüboğlu atölyesini bitirdi. Öğretmenlik yaptı. Öğrencilik yıllarında "On'lar Grubu"nun sergilerine katıldı, okulda iki ödül aldı.
1955'teki sergisinden bu yana yirmi üç sergi açtı. Yurt içi, yurt dışı pek çok birleşik sergiye de katıldı. İtalya'da fresko ve mozaik öğrenimi gördü.
1960' ta da Amerika ve Jamaika' ya giderek yerli İnka' ların sanatını inceledi.
Yağlı boya çalışmalarının yanı sıra özgün baskı, fresk, mozaik ve seramik çalışmaları yaptı. Doğayı ve Anadolu' yu büyük bir sevecenlikle inceleyen eserlerinde leke düzeni olduğu kadar renk anlayışına da önem verir.
"SERAP" İMZALI - 2010 "Apolyont Gölü"
44x32,5 cm çerçeve; 20x9 cm resim alanı. Kağıt üzerine suluboya, çerçeveli.
BANU GÜLDEMİR - "Soyut Kompozisyon"
56x45,5 cm çerçeve; 39x31 cm resim alanı. Kağıt üzerine karışık teknik, çerçeveli.
TAYFUR SANLIMAN (1930-2016) - 1997 "Mevlevî Dervişleri"
64x56 cm çerçeve; 43x35 cm resim alanı. Ahşap üzerine yağlıboya - 1955 yılında Güzel Sanatlar Akademisi'ne giren ressam, Halil Dikmen ve Zeki Faik İzer atölyelerinde beş yıl çalışarak diplomasını bu atölyelerden aldı. Resim sevgisi ile ilkokulda tanışan Sanlıman, ortaokulda Akademili hocası Latif Ariş tarafından yönlendirildi. Sanatçı 1985'den bu yana insan-doğa ilişkisini doğadan yana çıkarak irdeleyen, soyut gibi algılanabilecek bir anlatımla doğayı, figüral tasarımları ile toplumu simgelemektedir. Bugüne dek 50'ye yakın kişisel sergi gerçekleştiren, bir o kadar da karma sergiye katılan ve Yol Boyunca adını verdiği bir kitap yayınlayan Tayfur Sanlıman, 2001 yılında İstanbul'u terk ederek Bozcaada'ya yerleşmiştir.
İMZA OKUNAMADI - "Dalgalar"
68x60 cm çerçeve; 45x37 cm resim alanı. Tuval üzerine yağlı boya. Çerçeveli. Paspartu haliyle.
HASAN PEKMEZCİ (1945-) - 1992 "Kuşlar Üzerine" 10/12
77x67 cm, resim alanında son derece dekoratif altın varak kullanılan bölümler mevcuttur. - Türkiye'de serigrafinin yaygınlaşması için çaba göstermiş bir sanatçı olan Pekmezci, 1968'den bu yana çalışmalarını halen alanda sürdürmektedir. 2008 yılından bu yana Halk Bankası Sanat Danışmanlığı görevi yanında 2010 yılından itibaren Dışişleri Bakanlığı İdari Mali işler Dairesi'nde sanat Danışmanlığı görevini yürütmektedir. Dışişleri Bakanlığı yurt içi ve yurt dışı temsilciliklerindeki sanat eseri koleksiyonunun bir disiplin içinde envanterinin çıkarılması, bakım ve onarım kontrolleri gibi görevlerle eserlerin kategorize edilerek yayınlara dönüştürülmesi planlaması çalışmaları sürmektedir.
TURGUT ZAİM (1906-1974) - "Gemide" 4/15 Linol Baskı
Kağıt üzerine linol baskı. 58x44 cm çerçeve; 44x29 cm resim alanı. - 1906 yılında İstanbul’da doğan Turgut Zaim, Kadıköy Saint Joseph Koleji’nden mezun olur. Güzel sanatlarla ilgili bir aile içinde büyüyen ressam için özellikle İtalya’da dokuz yıl resim eğitimi alan küçük dayısı Mehmet Fuat model olur. 1920 yılında Sanayi-i Nefise Mektebi’nde (Güzel Sanatlar Akademisi) öğrenime başlar. Öğrencilik yıllarında Paris’e resim eğitimi için burslu olarak gönderilir, ama kısa bir süre sonra yurda döner. “Benim burada öğreneceğim bir şey yok” sözleri arkadaşları arasında Batı’yla ilişki kurmaya ilgisiz olarak yorumlanır. Yurda döndükten sonra geleneksel sanatlara yönelir. Turgut Zaim, Akademi’ye başladığı 1920’li yıllarda ilk tuval çalışmaları İstanbul ile ilgilidir. Özgün baskı resimde de ürünler veren Turgut Zaim 1930-31 yıllarından itibaren çinko ve linol baskı teknikleri ile 39 adet resim yapar. Bu çalışmalarındaki konu ve ele alış tarzı, diğer yaptığı resimlerden farklı değildir. Pastel, suluboya boya, yağlı boya resimleri dışında, çinko ve linol tekniğinde özgün baskı resimleri ile o dönemde Türkiye’de ilk ürün veren ressamlarımızdandır.
Turgut Zaim, Akademi’ye başladığı 1920’li yıllarda ilk tuval çalışmaları İstanbul ile ilgilidir. Ressamın anlatımıyla 15’i geçmeyen peyzaj nü resimlere gelince, o şöyle diyor: “Benim için önemli olan çıplak resim yapmaktan ziyade, yeni konuları ele almaktı. Çıplaklığın üzerinde durmayışım, modeli daima anatomik olarak ele alışımdan ileri geliyor. Manzara resimlerine gelince figürsüz olanları çok yalın buluyorum. Bu fikrim manzarayı hor gördüğüm anlamına gelmez, resimlerimde bu açıktır.”
Özgün baskı resimde de ürünler veren Turgut Zaim 1930-31 yıllarından itibaren çinko ve linol baskı teknikleri ile 39 adet resim yapar. Bu çalışmalarındaki konu ve ele alış tarzı, diğer yaptığı resimlerden farklı değildir. Pastel, suluboya boya, yağlı boya resimleri dışında, çinko ve linol tekniğinde özgün baskı resimleri ile o dönemde Türkiye’de ilk ürün veren ressamlarımızdandır.
Turgut Zaim, Türk geleneksel tiyatro örneklerinden olan orta oyunu ve onu seyreden insanları, titiz bir üslup, minyatürü hatırlatan bir disiplinle tasvir etmiş. Tüm yüzeye yayılan kompozisyonda, mavi, yeşil, turuncu, beyaz, kırmızı, siyah, sarı tonları en çok kullanılan renkler. Zaim, Türk minyatür resminin geometrik kompozisyon ve şematik figür esprisinden hareket etmiş, bu geleneksel biçimi çağdaş bir üslupta resmedebilmesinde gösterdiği ustalık ve özgünlükle, kendisinden önceki ve sonraki sanatçılardan ayrılan bir kişiliğe sahip olmuştur. 1939’dan sonra bazı D Grubu sergilerine katılır. Çok yönlü çalışmalar yapan Turgut Zaim, Orhan Veli, Ceyhun Atuf Kansu’nun kitapları için illüstrasyonlar dışında, Tezer Taşkıran’ın masal kitapları Dede Korkut Masalları ve Ahmet Kutsi Tecer’in Köroğlu kitaplarını resimler. Turgut Zaim’in yağlıboya resimlerinde farklı biçimler kullanmasına rağmen, renk tonu açısından minyatür resim sanatındaki renk anlayışına göndermeler vardır. Resimlerde çok büyük oranda açık-koyu (ton farkı) endişesi yoktur. Bunun sonucunda oluşan iki boyutluluk, bir yüzeyselleşme olarak algılanır. Genelde çok renkli olan Zaim’in resimlerinde büyük ölçüde yeşil-kırmızı, turuncu-mavi kontrast renklerin kullanıldığı ve bunların oran olarak büyük-küçük oluşunun bir başka zıtlığı meydana getirdiği gözlenir.
İSMAİL ATEŞ (1960-) - 2004 "İsimsiz"
120 x 120 cm, tuval üzerine akrilik. Haliyle.
İMZASIZ - 1950 "Büyük Ada'dan Deniz"
48x40 cm çerçeve; 31x23 cm resim alanı. Duralit üzerine yağlı boya
ERGİN İNAN (1943-) - 2021 "Düş Bahçesi" 5/9
72x72 cm. Yüzeyde minimal bir hasar mevcut. Haricen temiz, haliyle.
İMZASIZ - "Figüratif Kompozisyon" TARİHSİZ
113x44 cm, çerçevesiz. Duralit üzerine akrilik.
CEMİL EREN (1927-2016) - 1980 "Taka"
47x36 cm çerçeve; 34x24 cm resim alanı. Kağıt üzerine suluboya. - Cemil Eren Türk ressam, heykeltıraş, seramik, vitray sanatçısı, sanat tarihçisi ve sanat eğitimcisidir. Işık konusundaki ustalığı ile bilinen sanatçı, üretken bir sanat hayatına sahipti.
EMİN KOÇ (1962-) - 2006 "Soyut Kadın Potresi" 24/30
44x34 cm çerçeve; 18x15 cm resim alanı. - 1962'de Denizli'de doğdu. 1985-1989'da Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü'nde öğrenim gördü. 1990'da aynı bölüme asistan olarak atandı. 1989'da başladığı yüksek lisans eğitimini 1991 yılında, 1991'de başladığı sanatta yeterlik öğrenimini 1995'te tamamladı. 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 yıllarında Çamlıca Sanat Evi’nde, 2005, 2007, 2008 yıllarında ise IMOGA’da baskı resim çalışmaları yaptı.
Müzelerde ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunan sanatçı, yurt içinde çok sayıda kişisel sergi gerçekleştirmiştir. 2017 yılında emekli olan sanatçı, atölyesinde sanat çalışmalarını sürdürmektedir.
İMZA OKUNAMADI (HOCA ALİ RIZA EKOLÜ) - "Boğaz'da Yalılar"
70x52 cm. Mukavvaya marufle. Osmanlıca imzalı
İBRAHİM ÇİFTÇİOĞLU (1952-) - 2008 / 4 Adet Özgün Baskı Birarada (Ed. 2/7)
52x25 cm / 26x21 cm, 3 çerçeve içerisinde 4 adet özgün baskı. Edisyonların her biri 2/7'dir. Fine Art kağıt üzerine serigrafi.
İBRAHİM BALABAN (1921-2019) - 3 Temmuz 2001 "Desen - Gökçeada"
25x25 cm, çerçeveli. Kağıt üzerine mürekkep. - Balaban, Bursa Cezaevi’nde kendisinden 20 yaş büyük olan Nâzım Hikmet’la tanıştı. Onun desteği ve ilgisi sayesinde resim yeteneği ortaya çıktı ve gelişti. Nâzım Hikmet, Orhan Kemal’i hikâyeci, Balaban’ı ise ressam olarak yetiştirmek istiyordu. İbrahim Balaban cezaevinde resmin yanı sıra felsefe, sosyoloji, ekonomi-politik konularında pratik bilgiler edindi. Ressam, yedi yıl süren Nâzım Hikmet’li günlerini ileriki yıllarda yazdığı Şair Baba ve Damdakiler kitabında anlatmıştır. İstanbul Şehir Tiyatroları’nda sahneye konan “Aslolan Hayattır” adlı tiyatro oyununda ve “Mavi Gözlü Dev : Nâzım Hikmet” adlı sinema filminde (Yönetmen: Biket İlhan) bu kitaptan alıntılar vardır. Ayrıca kitabı yazar Haldun Çubukçu tarafından oyunlaştırılmış ve yönetmen Ayşe Emel Mesci tarafından sahneye konularak 2011 yılında Ankara Devlet Tiyatrosunda sahnelenmiştir.
Balaban, “Sanat yaşantının izdüşümüdür. Konu bir özdür, her öz kendi kabuğunu yapar. (Yani sanatsal biçimini oluşturur.) “ kuramını ortaya koymuş ve sanatını bu kuram üzerine oturmuştur. İlk sergisini 1953’te İstanbul’da, Fransız Kültür Merkezi’nde açtı. Sonraki yıllarda hem Türkiye’de, hem de yurtdışında pek çok sergi açtı. 1961’de Yeni Dal Grubu sergisindeki bir tablosundan dolayı yargılandı, ancak aklandı. Yine 1968’de Gazi Dergisi’nde basılan bir tablosundan dolayı yargılandı; ondan da aklandı. 1969’da Adana’da sergilediği resimleri saldırıya uğradı.
Resim eleştirmenleri kendisini “Anadolu insanının yaşamından ve halk efsanelerinden yola çıkarak toplumsal gerçekçi yapıtlar üreten ressam” olarak tanımlarlar. Balaban, sanat hayatını Dağınık, Nakışsı, Ağır Aksak, Oyuncaksı, Tutsak, Özgürlük gibi dönemlere ayırır. Önceleri köy yaşamının yoksulluğunu, köylü üretim araçlarını resmeden sanatçı, giderek destanlara, halk inançlarına, kahramanlarına, söylencelere, mitolojiye uzanır. Giderek kente göçü, kentteki yaşam ve demokrasi mücadelesini ele alır. Son dönemde Anadolu Erenleri ve Bereket Anaları’nı resimler.
Bugüne kadar ikibinden fazla tablo ve bunun birkaç katı desen üretti; kendisi aynı zamanda yazar olup, yayınlanmış 11 adet kitabı bulunmaktadır.
BEHÇET GÜRCAN (1918-2001) - "Soyut Kompozisyon" Tarihsiz
30x24 cm, çerçeveli. Kağıt üzerine pastel boya. - Türk resim sanatının önemli isimlerinden biri olan Behçet Gürcan’ın eserlerinden bazıları Kadir Has Üniversitesi Sanat Galerisi, İstanbul Kültür Üniversitesi Güzel Sanatlar Uygulama ve Araştırma Merkezi ile yurt içi ve yurt dışı koleksiyonlarda bulunmaktadır.
İMZASIZ - "Figüratif Kompozisyon" TARİHSİZ
76x65 cm, çerçeveli. Ahşap üzerine akrilik.
RABİA IŞIK - "Feraceli Kadın" - Tarihsiz
66x50 cm. Çerçeveli. Kağıt üzerine karışık teknik.
MÜBECCEL LEYLABADİ ÇALTOLU (1926-2018) (Cemal Tollu Atölyesi'nde yapılmış) - 1951 "Papağan"
68x48 cm. Çerçeveli, imzalı. Tuval üzerine yağlı boya. 1953'de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Cemal Tollu Atölyesi'nden mezun oldu. 1958-1980 yılları arasında Tahran ve haricen Avrupa ülkeleri ile ABD'de bulunan ressam, ilk kez arkadaşları ile birlikte Fransız Konsolosluğu'nda düzenlenen "Yedi Kişi Resim Sergisi"'ni açtı. Peyzaj, portre ve natürmortun kompozisyonu olan çalışmalarında çoğunlukla yağlıboya ve akrilik kullanan sanatçının aynı zamanda şiir çalışmaları da vardır.
SEFA İLHAN - 1976 "Portre"
61x50 cm, çerçeveli. Tuval üzerine yağlı boya.
ŞADAN BEZEYİŞ (1926-2017) - 1998 "İsimsiz" 48/125
87x70 cm, serigrafi - Rumeli, Üsküp göçmeni bir ailenin oğlu olarak 1926 yılında Adapazarı’nda doğdu. Babası hattat Abdullah Bey ve annesi Zümrüt Hanım’dır. Saraçhane İlkokulu, Cağaloğlu Ortaokulu ve Haydarpaşa Lisesi’nden sonra 1945 yılında girdiği İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü Nurullah Berk Atölyesi’ni 1951 yılında birincilikle bitirdi.
1952’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (İDGSA – günümüzde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) tarafından Milli Eğitim Bakanlığı, İTÜ Rektörlüğü ve İtalyan Kültür Ataşeliği’nin ortak kararıyla, alanında uzmanlaşmak üzere Roma Güzel Sanatlar Akademisi’ne gönderildi. Bu akademinin Mimarlık Sanatları Yüksek Dekorasyon Bölümü’nden birincilikle mezun oldu ve 1954’te “Lodevole” (Üstat) akademik payesiyle ödüllendirilen Prof. Dr. Şadan Bezeyiş, yurda döndükten sonra resim ve heykel çalışmalarına başladı. Mimari dekorasyon alanında da serbest meslek uygulamaları yapan Bezeyiş, İTÜ Mimarlık Fakültesindeki görevine 1956 yılında başladı.
4 yıl sonra İtalya’da yürüttüğü doktora sonrası araştırmalarını tamamladı ve İTÜ Mimarlık Fakültesine öğretim üyesi olarak atandı. 1958 Uluslarararsı Venedik Bienali’nde Türkiye’yi temsil etti. İTÜ Güzel Sanat Bölümü ile Görsel ve Çevresel Sanatlar Dalı’na başkanlık yaptı.
“Çalışmalarımda hareket noktam, geleneksel sanatımızın köklerine dayanan çağdaş Türk sanatının ileri dizayn yapısı ve görümsel felsefesinden kaynaklanan Doğa, İnsan, Yaşam olgusunun görsel etkinliğini günümüz düzeyinde yeni ve özgün yorumuyla uzay kavramında vurgulamaktır.”
ŞADAN BEZEYİŞ (1926-2017) - 1998 "İsimsiz" EA
87x70 cm, serigrafi - Rumeli, Üsküp göçmeni bir ailenin oğlu olarak 1926 yılında Adapazarı’nda doğdu. Babası hattat Abdullah Bey ve annesi Zümrüt Hanım’dır. Saraçhane İlkokulu, Cağaloğlu Ortaokulu ve Haydarpaşa Lisesi’nden sonra 1945 yılında girdiği İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü Nurullah Berk Atölyesi’ni 1951 yılında birincilikle bitirdi.
1952’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (İDGSA – günümüzde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) tarafından Milli Eğitim Bakanlığı, İTÜ Rektörlüğü ve İtalyan Kültür Ataşeliği’nin ortak kararıyla, alanında uzmanlaşmak üzere Roma Güzel Sanatlar Akademisi’ne gönderildi. Bu akademinin Mimarlık Sanatları Yüksek Dekorasyon Bölümü’nden birincilikle mezun oldu ve 1954’te “Lodevole” (Üstat) akademik payesiyle ödüllendirilen Prof. Dr. Şadan Bezeyiş, yurda döndükten sonra resim ve heykel çalışmalarına başladı. Mimari dekorasyon alanında da serbest meslek uygulamaları yapan Bezeyiş, İTÜ Mimarlık Fakültesindeki görevine 1956 yılında başladı.
4 yıl sonra İtalya’da yürüttüğü doktora sonrası araştırmalarını tamamladı ve İTÜ Mimarlık Fakültesine öğretim üyesi olarak atandı. 1958 Uluslarararsı Venedik Bienali’nde Türkiye’yi temsil etti. İTÜ Güzel Sanat Bölümü ile Görsel ve Çevresel Sanatlar Dalı’na başkanlık yaptı.
“Çalışmalarımda hareket noktam, geleneksel sanatımızın köklerine dayanan çağdaş Türk sanatının ileri dizayn yapısı ve görümsel felsefesinden kaynaklanan Doğa, İnsan, Yaşam olgusunun görsel etkinliğini günümüz düzeyinde yeni ve özgün yorumuyla uzay kavramında vurgulamaktır.”
ZAHİR GÜVEMLİ (1913-2004) - 1991 "Gül"
35x29 cm çerçeve; 20x15 cm resim alanı. Ahşaba marufle kağıt üzerine karışık teknik. Çerçeveli.
İMZA OKUNAMADI (Gürcü Ressam) - "İstanbul ve Tramvay"
48x39 cm çerçeve; 29x20 cm resim alanı. Çerçeveli. Kağıt üzerine suluboya.
MEHMET BOZTAŞ (1948-) - "Beyaz Elbiseli Kadın"
40x30 cm çerçeve; 21x16 cm resim alanı. Kağıt üzerine pastel. - 1948 yılında Konya’nın Ereğli ilçesinde doğdu. 1968 yılında Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü’ne girdi. Fethi Kayaalp, Sabri Barkel’den baskı resim, Ferruh Başağa’dan vitray, mozaik, Neşet Günal’dan resim dersleri aldı. 1974 yılında mezun oldu. 1977 yılında Tekirdağ Saray Lisesi’ne Resim, Sanat Tarihi öğretmeni olarak atandı. 1980 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’nın açtığı sınavı kazanarak Buca Yüksek Öğretmen Okulu’na atandı. 1986 yılında Mimar Sinan Üniversitesi’nden sanatta yeterlilik aldı. İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi’nde 31 yıl 6 ay çalışarak Yrd. Doç. olarak emekli oldu.
Eserleri, Japonya, İngiltere, Amerika’da, Kültür Bakanlığı ve özel koleksiyonlarda yer aldı. 30 kişisel sergi açtı. ulusal ve uluslararası olmak üzere 60’ın üzerinde karma sergiye katıldı. Sanatçı çalışmalarını Nergiz’deki kendi atölyesinde sürdürüyor.
ZEKİ FINDIKOĞLU (1947-) - 1985 "Musicians" 58/100
56x48 cm, çerçeveli. İznik`in Boyalıca Kasabasından bir ailenin çocuğu olan sanatçı 1965 senesinde Devlet Güzel Sanatlar Akademisine (Mimar Sinan Üniversitesi) kabul edildi.
Türkiye`nin en tanınmış ressam ve hocalarından olan Bedri Rahmi Eyüboğlu, Neşet Günal ve Adnan Coker atölyelerinde eğitimini tamamladıktan sonra,1973 senesinde The George Washington Universitysi`ne davet edilen sanatçı Amerika Birleşik Devletlerine doktora yapmak için gitti. 1975`te eğitimini tamamladıktan sonra University of District of Columbia`ya Profesör olarak giren Zeki Fındıkoğlu, ABD dört değişik üniversitede Profesör ve Güzel Sanatlar Bölüm Başkanı olarak görev yaptı. 1990`dan bu yana Maryland Eyaleti Üniversite siteminin bir parçası olan Montgomery College`de Güzel Sanatlar, Computer Graphics, Tiyatro ve Müzik bölümlerinin başkanlığını yapmaktadır.
MEDİNE IRAK (1983-) - Nü
116x87 cm.
“Süreklilik ve değişimin çatışmalı birlikteliğinin ana belirleyicisi, tasarım ise onun temel girdisi ‘emek’ olmalıdır” görüşünü savunan sanatçı İrak, insan emeği devreye girince yerleşik düzen, tüketim toplumu ve beraberinde de tasarım oluşumunun geldiğini belirtiyor.
GÖNÜL BUMİN - 1983 "Simit - Çay"
57x53 cm, çerçeveli. Tuval üzerine yağlı boya. Cemal Tollu Atölyesi'nden mezun olan sanatçı, aynı zamanda akademisyen kimliği ilie de ön plana çıkmaktadır. "Sanat eğitimcisi Prof. Ülker "Okçuoğlu" Muncuk'a armağan" adlı kitabın hazırlayanları arasındadır.
TEYMUR AĞALIOĞLU (1953-) - 2013 "Nü Figür"
47x35 cm, çerçeveli. Kalem, füzen mürekkep, kağıt üzerine. İmzalı. 1953, Gürcistan doğumlu olan Teymur Ağalıoğlu, 1976’da Bakü Ezim-Ezimzade Devlet Ressamlık okulu ve 1981 de Tiflis Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’den mezun oldu. 50’den fazla karma ve kişisel sergisi olan sanatçının T.C Kültür Bakanlğı, Denizli Belediyesi, Alanya Müzesi, Malezya, Fransa, İngiltere, ABD, Avustralya, İsviçre, Hollanda ve Almanya’da özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.
CEMAL IŞIN (1934-?) - "Natürmort" [ca. 1960'lar]
117x77 cm, çerçeveli. Ahşap üzerine yağlı boya. Haliyle. Atatürk'ün son fotoğrafçısı olarak ünlenen Cemal Işın; İnönü'nün, Celal Bayar ve Adnan Menderes'in de hususi fotoğrafçılığını yapmıştır. Işın'ın bu tablosu oldukça nadirdir.
İZZET KERİBAR (1936-) - "Günbatımında Edirne Bedesten ve Selimiye Camii"
78x100 cm.
Çerçeveli.
Sanatçıdan imzalı - Fotoğraf sanatçısı. 1936 yılında İstanbul'da doğan İzzet Keribar, genç yaşından itibaren fotoğrafa karşı ilgi duydu ve 1957 de askerliğini yapmak üzere gittiği Kore'de, devamlı fotoğraf çekerek, tekniğini ve deneyimini geliştirdi.
Büyük bir aradan sonra, 1980 yılında, fotoğrafa tekrar yöneldi. O yıldan beri yurtiçinde ve yurtdışında fotoğraf amaçlı geziler düzenlemekte ve yoğun olarak fotoğraf üretmeye devam etmektedir. Sahibi olduğu Türkiye ve Dünya fotoğrafları arşivi, ülkemizin en önemlilerinden biridir.
İzzet Keribar, İFSAK'ın onur üyesidir. Uluslararası Fotoğraf Federasyonu tarafından 1985 yılında A. Fiap (Sanatçı), 1988 yılında da E. Fiap (Ekselans) unvanları ile onurlandırılmıştır. 1982 yılından beri, yurt içinde ve yurt dışında çok sayıda kişisel fotoğraf sergisi ve dia gösterisi gerçekleştiren Keribar, İfsak'ta fotoğraf kurslarında hocalık yapmakta, Türkiye'de yapılan fotoğraf yarışmalarının jürilerinde sık sık yer almaktadır.
1991 yılında Fransa Kültür Bakanlığı tarafından, Fransız Kültür Merkezi'ndeki etkinlikleri nedeniyle "Akademik Başarılar Şövalyelik" unvanı ile onurlandırılmıştır.
Aynı yıl National Geographic Traveler (USA) dergisinin Uluslararası Fotoğraf Yarışması'nda 16.000 fotoğraf arasından 2.liğe layık görülmüş, 1992 yılında İsrail'de yayınlanan "Jerusalem Post" gazetesinin "Kudüs" konulu fotoğraf yarışmasında ise 6.300 katılım arasından birinciliği kazanmıştır.
1993 yılında, Ballantine Whisky'lerinin organize ettiği Uluslararası Fotoğraf Yarışması'nda 2.cilik, 3.cülük ve bir mansiyon olmak üzere 13.000 katılım arasından 3 ödüle birden layık görülmüştür. 1997 yılında ise, Fuji Film'in düzenlediği “Avrupa Basın Fotoğrafları” yarışmasında, Avrupa Birinciliğini kazanmıştır. 2000 yılında bir kez daha, National Geographic Traveler dergisinin yarışmasında "Üstün Başarı" ödülü kazandı, 8 yıldan beri Türkiye'nin en önemli seyahat dergisi olan Atlas'ta, Skylife ve daha birçok dergide yazı ve fotoğrafları yayınlanmaktadır.
CEMAL TURGAY (1929-2018) - 1994 "At Arabası ve Kar" Gümüş Jelatin Baskı
50x40 cm çerçeve; 23x17 cm fotoğraf baskı alanı. Arkası ithaflı imzalı. Orijinal ve döneminin gümüş jelatin baskısı. Cemal Turgay, 1952 yılında İzmit’te fotoğrafçılığa başladı. Hayatını, yaşarken fotoğraf sanatından kazanan Turgay, Türk fotoğrafının günümüzde de duayenlerinden ve en önemli isimlerinden biridir.
MECİT HÜDADOST (Farsî imzalı) - "Tanbur Çalan Kadın"
100x71 cm, çerçeveli. Tuval üzerine akrilik.
HASAN RASTGELDİ (1945-) - 1990 "İsimsiz"
65x55 cm çerçeve; 40x31 cm resim alanı. Çerçeveli, fine art kağıt üzerine pastel boya. "Urfa doğumlu ressam, 1970 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü'nü tamamladı. Hamza İnanç ve Turan Erol Atölyeleri’nde eğitim aldı. Öğrencilik yıllarında katıldığı Devlet Resim ve Heykel Sergisi’nde eserleri sergilendi. Mezuniyetinin ardından Siirt Ortaokulu’nda resim iş öğretmeni olarak çalışmaya başlayan Rastgeldi, 1982 yılına kadar Urfa Kız Öğretmen Lisesi’nde çalıştı. Öğretmenlik yıllarında, resim çalışmaları yanında halk bilimleri alanında araştırmaları ve derlemeleri oldu. 1982 yılında Buca Eğitim Fakültesi Resim Bölümü’ne öğretim görevlisi olarak atandı. 1987 yılında lisansını tamamlayarak Sanatta Yeterlilik aldı. 1990’lı yıllarda Ege Üniversitesi Konservatuar’ında halk oyunları eğitimi verdi. Sahne dekorları ve kostümler tasarladı. Aynı dönemde çalıştırdığı okul ekipleriyle katıldığı uluslararası yarışmalarda ödüller kazandı. 1989 Yılında Salzburg Yaz Akademisi’ne giden sanatçı, Prof. Hans Baschang ile resim çalışmaları yürüttü. Bugüne kadar 60’ın üzerinde kişisel resim sergisi açtı. Yurtiçi ve yurtdışında yarışmalı sergilere, karma ve grup sergilerine katıldı. İtalya’da 2002 yılında “Floransa’nın imajı” konulu Caterina’de Medici yarışmasında, ikincilik ödülü kazandı. Sanat yaşamı boyunca çok sayıda ödüle layık görülen sanatçının eserleri, devlet kurumlarında, yurtiçi ve yurtdışındaki özel koleksiyonlarda bulunmaktadır. Hasan Rastgeldi, İzmir’deki atölyesinde çalışmalarını sürdürüyor."
REMZİ TAŞKIRAN (1961-) - "Gazi Mustafa Kemal Atatürk"
102x72 cm, çerçeveli. Tuval üzerine yağlı boya. - Son yıllarda sanat camiasında en çok söz edilen ressamlardan biri olan Taşkıran, sanat derslerini Sadettin Çağlarca'dan aldı. Bu zamana kadar 11 kişisel sergi açtı, birçok karma sergilere katıldı. Siyasetçi, iş adamı ve ünlülerin de portrelerini yapmıştır.
İMZA OKUNAMADI "2000"
59x80 cm çerçeve boyutu, 38x56 cm resim boyutu.
HOCA ALİ RIZA (1858-1930) - "Taşbaskı"
39x30 cm paspartu; 26,5x24 cm resim alanı. Paspartusunda, kağıda yapıştırılmış. Haliyle, kağıtta hafif yıpranmalar mevcut. - Ali Rıza Bey; arkadaşları, öğrencileri ve meslektaşları arasında “hoca” olarak biliniyordu. Hoca Ali Rıza, Türk resim sanatının gelişiminde önemli bir basamak olan Harbiye Mektebi’ndeki sanat eğitimciliği görevinin yanında, Harbiye Matbaasında da baş ressamlık görevini sürdürmüştür. Çeşitli nedenlerden o dönemde öğrencilerin modelden çalışma olanağı olmadığından dolayı, kendisi; doğa görünümleri, kır evleri, çeşmeleri ve hayvan figürlerinden oluşturduğu karakalem çalışmalarını, taş baskı eserlere çevirerek çoğaltmış ve albümler oluşturmuştur. Oluşturduğu bu albümleri çalışabilmeleri için öğrencilerine dağıtmıştır ve öğrencilerinin sanat anlayışlarına ve uygulamalarına tesir etmiştir. Bu durum, döneminde Hoca Ali Rıza’nın sanat eğitimine verdiği önemi hem de baskı resminde ulaştığı noktayı göstermesi açısından önem arz etmektedir. (Kaynak: Hoca Ali Rıza’nın Sanat Anlayışı ve Taş Baskı Resimlerinin Sanat Eğitimindeki Önemi, CİDDİ).
GÜNBERK GÜLDEREN (1988-) - 2010 "Nevermore / Edgar Allan Poe" (Yazarlar Serisinden)
50x35 cm. Kağıt üzerine akrilik.
Günberk Gülderen 1988 İstanbul doğumlu, multidisipliner bir sanatçıdır. İllüstrasyonları ve grafik çalışmaları çeşitli yerel ve uluslararası yayınlarda ve kataloglarda yayınlanmıştır. İspanya'dan aldığı "People's Award" adlı sanatçı ödülünün yanı sıra Belçika'da düzenlenen Şans Oyunları Sergisi ve yayınlanan sergi kataloglarında Türkiye'yi İhap Hulusi Görey (1898-1986) ile birlikte temsil etmiştir.
D. FLORIAN imzalı - "Denizde Yelkenliler"
26x20 cm. Duralit üzerine yağlı boya.
İMZASIZ - "Kalyonlar" (Hollanda Okulu)
55x44 cm, çerçeveli. Ahşap üzerine karışık teknik.
BİLGE İmzalı - 1976 "Kekova Adası, Kaş - Kaleköy"
35x27 cm, paspartusunda. Kağıt üzerine suluboya.
TANKUT BİLGE (1942-) - 1972 "Rumeli Hisarı"
30x21 cm, kartona yapışık. Kağıt üzerine suluboya. - 1942'de İstanbul'da doğdu. İstanbul Mimar Sinan Üniversitesi (Devlet Güzel Sanatlar Akademisi) Yüksek Dekoratif Sanatlar Bölümü'nü 1963 yılında bitirdi.
1965-78 arası bir reklam ajansında Sanat Yönetmenliği yaptı.
İMZA OKUNAMADI - 1963 "Figüratif Kompozisyon"
57x48 cm, Fine Art kağıda gravür baskı. Çerçeveli.
İMZA OKUNAMADI - "Fırtına"
34x29 cm, çerçeveli. Tuval üzerine yağlı boya.
GÜLÜMSER ARAL ÜRETMEN (1929-) - "Çekiliş ve Noel Baba"
24x17 cm, kalın mukavva üzerine suluboya ve keçeli kalem.